Per pirmuosius kelionės etapus taip pat sėkmingai įveikta geležinkelio pervaža.
Per Žemaitiją beveik visą pirmadienio dieną vežtas įspūdingas krovinys, jį gabenusi technika naktį sustojo poilsio pusiaukelėje.
Antradienį kelionė tęsiasi: 250 tonų bendro svorio krovinys krašto keliais gali judėti vos 30 kilometrų per valandą greičiu, pavojinguose kelio ruožuose arba įkalnėse greitis dar sumažėja.
Didžiausią Lietuvoje krovinį lydi kelių ekspertai, policijos ekipažai. Kaip teigia dujų turbinos pervežimo iš Švedijos į Panevėžį operacijos organizatoriai „Limarko jūrų agentūros" atstovai, norint ištirti ar įspūdingą krovinį atlaikys keliai, o juo labiau tiltai ir viadukai, maršrutą detaliai nagrinėjo ir leistinas apkrovas skaičiavo Transporto ir kelių tyrimo instituto mokslininkai.
Kol kas specialiai šiam tikslui iš Vokietijos atgabentas vilkikas su profesionaliais vairuotojais rimtesnių incidentų nepatyrė, tačiau mažų nesėkmių buvo - neatlaikę svorio sprogo dvi iš šimto dešimties vilkiko priekabos padangų, tačiau vairuotojai greitai jas pakeitė ir kelionė buvo tęsiama toliau.
Padangų keitimo procedūra - ne mažiau įspūdinga, nei visa milžiniško krovinio kelionė. Padangos pakeistos krovinio nenukėlus nuo didžiulio vilkiko.
Antradienį neeilinis išbandymas laukia Šiaulių gatvių. Įspūdingų gabaritų krovinio kelionės dalis, manoma, bus Žemaitės gatve, kai beveik namo dydžio krovinys turės pravažiuoti po virš gatvės esančia įranga - inžinerijos specialistai čia pademonstruos visą sumanumą.
Krovinį lydintys specialistai sako, kad, prieš palįsdamas po aukštutiniu stovu, vilkikas kiek įmanoma ,,atsitūps”.
Panevėžį dujų turbina ir generatorius turi pasiekti antradieniui dar nepasibaigus. Kelininkai šio krovinio pervežimą pavadino dešimtmečio technikos unikumu, mat tokie kroviniai tokiomis sudėtingomis sąlygomis vežami toli gražu ne kas dieną. Ar kelionės metu buvo pasinaudota ekstremalioms situacijoms numatyta kelių sutvirtinimo galimybe, bus aišku tik antradienį.
Visą TE statybos projektą įgyvendina šilumos tiekimo įmonė „Panevėžio energija“. Elektrinės projektavimo ir statybos darbus atlieka viena didžiausių šalies statybos bendrovių „Panevėžio statybos trestas“ (PST).
Dujomis kūrenama, 35 MW galingumo termofikacinė elektrinė turėtų iškilti 2007 metų pabaigoje. Tai bus pirmoji tokio tipo TE Lietuvoje.
Dėl modernios ir veiksmingos jėgainės technologijos bus galima sumažinti šilumos gamybos sąnaudas ir į aplinką išmetamų teršalų kiekį.
Dujų turbina ir generatorius „STG 600 Siemens“ yra pagrindinė būsimosios TE įranga. Iš Švedijos gabenamas krovinys sveria apie 160 tonų ir siekia 40 metrų ilgio.
Sudėtingą TE įrangos pervežimo operaciją organizuojanti „Limarko jūrų agentūra“ negabaritiniam kroviniui gabenti samdo specialų transportą iš Vokietijos.
Dujų turbina ir generatorius iš Klaipėdos uosto iškeliavo ankstyvą sausio 8-osios rytą ir Panevėžį pasieks po pusantros paros. Krovinį lydės du Klaipėdos miesto komisariato policijos ekipažai.
Įgyvendinamos operacijos metu, siekiant išvengti nepatogumų vairuotojams ir užtikrinti saugų krovinio pervežimą, kai kuriose maršruto vietose bus sustabdytas eismas, važiuojama priešpriešine juosta, sankryžose eismą reguliuojant kelių patruliams.
Turbiną pakrovus į jai paruoštą vietą bus toliau vykdomi statybos darbai. Pirmieji TE bandymai planuojami liepos mėnesį.
Naujos TE statybos projekto vertė viršija 100 mln. litų. Projektas finansuojamas bendrovės „Panevėžio energija“, Europos Sąjungos struktūrinių fondų, Lietuvos biudžeto ir Danijos Vyriausybės lėšomis.