ULEB taurės laimėtojų stiprūs varžovai negąsdina, o atvirkščiai - džiugina. Nesibaimina ir “Žalgiris”, jog antras šalies atstovas Eurolygoje gali sumažinti krepšinio sirgalių ir rėmėjų susidomėjimą turnyro senbuviu. Apie dviejų Lietuvos superklubų kovą dėl įtakos “Sportas” kalbėjosi tiek su komandų vadovais, tiek su abiejų klubų rėmėjais.

Stipresni varžovai – pranašumas

Vilniaus „Lietuvos ryto“ generalinis direktorius Jonas Vainauskas džiaugiasi, jog sostinės klubas pateko į pajėgią B grupę, kurioje rungtyniaus tokie Senojo žemyno grandai kaip „Maccabi“, „Barcelona“, „Efes Pilsen“ ar „Olympiakos“.

„Lietuva - krepšinio šalis ir visi nori matyti aukščiausio lygio krepšinį. Todėl mes esame labai laimingi, jog patekome į tokią stiprią grupę, kur kiekvienos rungtynės kels milžinišką susidomėjimą“, - tikino J.Vainauskas.

Klubo generalinis direktorius neabejoja, jog 11 tūkstančių žiūrovų talpinanti „Siemens“ arena bus užpildyta visų Eurolygos rungtynių metu. Viena iš klubo veiklos sričių, pasak J.Vainausko, yra pritraukti ne tik Vilniaus miesto, bet ir kitose Lietuvos vietovėse gyvenančius krepšinio sirgalius. Tai, kad „Lietuvos rytui“ teko sąlyginai stipresni varžovai nei „Žalgiriui“, suteiks Vilniaus klubui tam tikrą pranašumą.

„Žmonės turės galimybę rinktis, kurias komandas nori pamatyti. Taip kaip „Žalgiris“ turi gerbėjų kituose Lietuvos miestuose, taip ir mes. Šiais metais stengėmės praplėsti savo gerbėjų geografiją, dirbome su mokyklomis, kvietėme atvažiuoti mokinius, studentus, siūlydami mažesnę kainą, todėl mūsų gerbėjų ratas smarkiai prasiplėtė.“

Susidomėjimą lems pergalės

„A.Sabonio ir Žalgirio krepšinio centro“ valdybos pirmininko pavaduotojas Gediminas Navikauskas tikina, jog didesnį žiūrovų susidomėjimą viena ar kita komanda lems ne garsūs komandų vardai, o rezultatai aikštelėje.

“Nemanau, kad varžovų stiprumas turės įtakos rungtynių lankomumui. Didžiausią įtaką turės pergalės ir pralaimėjimai. Jei komanda laimės – žiūrovai ateis, net jei žaisime prieš silpnesnes komandas. Jei komandos žais prastai, iš kitų miestų atvyks tik atsitiktiniai sirgaliai. Kita vertus, sunku pasakyti, kuri komanda ar grupė bus stipresnė, kuri ne - pavadinimai dar nieko nesako”, - aiškino G.Navikauskas.

Kaip keisis bilietų kainos valdybos pirmininko pavaduotojas pasakyti negalėjo, mat šiuo klausimu dar tik dirbama ir jokių sprendimų nėra priimta. Pats G.Navikauskas šią savaitę viešėjo Barselonoje, kur vyko Eurolygos klubų pasitarimas dėl bilietų platinimo. Grįžęs į Lietuvą vienas iš “Žalgirio” vadovų gautą informaciją ketina derinti su „Žalgirio“ bilietų platinimo strategija, kurią šiuo metu tik kuria klubo Aptarnavimo skyrius.

Svarbiausia sportinės ambicijos

Tuo tarpu, J.Vainauskas tikina, kad bilietai į „Lietuvos ryto“ Eurolygos rungtynes lyginant su praėjusiu ULEB taurės sezonu keisis mažai.

„Bilietų kainas mes keisime tik simboliškai arba paliksime tokias pat, o pakelsime tik atvažiuojant „Maccabi“ir „Barcelona“ klubams. Išlaikysime tą politiką, kad krepšinis turi būti visiems prieinamas“, - klubo strategiją aiškino J.Vainauskas.

ULEB Eurolyga klubams leidžia uždirbti daugiau pinigų nei bet kuris kitas Europos klubinio krepšinio turnyras. Nors “Lietuvos rytas” neturi garantijų, kad žaisti Eurolygoje galės ilgiau nei vieną sezoną, klubas neketina tik trumpalaikiu dalyvavimu stipriausiame turnyre pasinaudoti pirmiausia kaip priemone padidinti savo biudžetą.

“Finansinis aspektas nėra labai svarbus”, - sakė J.Vainauskas, patvirtindamas, jog dalyvavimą Eutolygos varžybos “Lietuvos rytas” pirmiausia sieja su sportinėmis ambicijomis.

“Lietuvos ryto” biudžetas didės

Vis gi ULEB čempionai net ir sezonui susiklosčius ne taip sėkmingai kaip 2004-05 metais savo iždą papildys žymiai didesne pinigų suma. Visų pirma tai sietina su TV transliacijų teisėmis.

“Skirtumas yra milžiniškas, - lygina klubų gaunamas pajamas iš TV transliacijų abiejuose ULEB organizuojamuose turnyruose J.Vainauskas. - Teisę rodyti ULEB taurės varžybas televizijos tikisi gauti pusvelčiui. Eurolygos rungtynės žymiai brangesnės. Eurolyga su Lietuvos televizija pasirašė sutartį ir didžiąją dalį gautų pinigų už transliacijas gražins mums, o tai ženkliai padidins klubo biudžetą.”

Tuo tarpu smarkiai išaugusių įplaukų iš rėmėjų sostinės klubas nesitiki. Generalinis klubo direktorius teigia, jog “Lietuvos rytas” dirba pakankamai ribotoje erdvėje, su tais pačiais ištikimais rėmėjais, todėl negali tikėtis kažko stebuklingo. Tiesa, kai kurie rėmėjai klubui iškovojus teisę žaisti Eurolygoje padidino finansavimą. Pavyzdžiui, UAB “Lietuvos rytas” padidino savo įnašą, kuris ir taip sudarė didžiąją dalį klubo biudžeto. J.Vainauskas neabejo, kad klubo biudžetas – padidės.

Remia ne vienerius metus

Tuo, kad “Lietuvos ryto” debiutas Eurolygoje gali sumažinti rėmėjų dėmesį turnyro senbuviui “Žalgiriui”, abejoja ir G.Navikauskas.

“Rėmėjai per eilę metų jau yra susisluoksniavę – kas su “Žalgiru”, kas su “Lietuvos rytu”. Vilniečiams gal bus kažkiek legviau pritraukti naujų rėmėjų, nes jie lyginant su pernai metais pakylėjo laipteliu aukščiau, tačiau ilgalaikiams projektams didesnės įtakos neturėtų turėti”, - tvirtino G.Navikauskas.

2005-2006 m. sezonas bus pirmasis, kuomet prestižinėse Eurolygos varžybose kartu kovos abu stipriausi Lietuvos klubai. Taigi turėtų paaštrėti kova ne tik tarp trenerių, žaidėjų, sirgalių, bet ir tarp abiejų ekipų rėmėjų. “Lietuvos ryto” ir “Žalgirio” vardai per kelis pastaruosius metus tapo aštrios kovos krepšinio aikštelėje simboliais. Todėl konkuruojančios Lietuvos rinkoje įvairių sričių bendrovės renkasi remti Kauno arba Vilniaus komandas.

Rėmėjai – konkuruojančios bendrovės

Konkuruojantys mobiliojo ryšio operatoriai, alaus gamyklos, bankai yra tarp abiejų komandų rėmėjų. Tačiau ar pačios bendrovės domisi savo remiamos komandos reikalais?

“Mes, kaip “Žalgirio” rėmėjai, džiaugiamės ir didžiuojamės, kad komanda tapo Lietuvos krepšinio lygos čempionu”, - tikina Auksė Armonaitė Glodienė, "Bitės" grupės atstovė spaudai.

“Bitės” grupė jau kelis metus yra viena iš pagrindinių “Žalgirio” klubo rėmėjų, tuo tarpu pagrindinis šios bendrovės konkurentas – “Omnitel” remia “Lietuvos rytą”.

Tiesa, kartais ir vieną komandą palaikančių bendrovių interesai susikerta – nuo kito sezono visas namų rungtynes “Lietuvos rytas” žais sostinės “Siemens” arenoje, kurią valdo įmonių grupė “Rubicon group”. Tuo tarpu koncernas “MG Baltic”, kurį “Rubicon group” žadėjo paduoti į teismą dėl jos šmeižimo per koncernui priklausančias žiniasklaidos priemones (LNK televizija), yra vienas iš stambiausių Vilniaus klubo rėmėjų. Tačiau atrodo, jog kol kas šis faktas netrukdo vienoms iš stambiausių Lietuvos kompanijų ir toliau palaikyti vieną komandą. Nuo ateinančio sezono “Žalgiris” ir “Lietuvos rytas” turės dalintis ir televizijos žiūrovus. Kauniečių kovas Eurolygoje ir toliau transliuos TV3, vilniečių – LTV. Tačiau pagal Eurolygos reglamentą, tos pačios šalies klubų rungtynės turėtų vykti skirtingomis savaitės dienomis.

Ar didės parama – neaišku

“Iš tikrųjų aktyviai domimės, kaip sekasi mūsų remiamai komandai. Eurolygos burtai kartais gali nulemti komandos likimą dar neprasidėjus turnyrui, tad lengviau atsikvėpėme, kai sužinojome būsimus “Lietuvos ryto” varžovus – B grupės komandas. Tarp jų yra tituluotų varžovų, tačiau “Lietuvos rytas” prieš naująjį sezoną nusiteikęs ypač kovingai, tad neįveikiamų komandų tikrai nėra.

Tikrai nelinkėtume vilniečiams rungtyniauti C grupėje, kur susitelkė didžiulių biudžetų komandos, savo ekipose sutelkusios milijonus eurų kainuojančias Europos krepšinio žvaigždes”, - stebėtinas krepšinio žinias demonstravo UAB "Švyturys-Utenos alus" generalinio direktoriaus asistentė Indrė Cibulskaitė.

Tačiau “Lietuvos ryto” komandos rėmėjai kol kas negali pasakyti, ar ekipai patekus į Eurolygą, padidės finansinė parama klubui. “Šito tiksliai negaliu įvardinti, bet mes ją palaikysime”, - teigė “Omnitel” atstovas V.Venslauskas. “Sutarties detalės yra konfidenciali informacija”, - jam antrino I.Cibulskaitė.