Mikroautobusais keleivius vežiojančios UAB „Dartoma“ direktorė Regina Petrokienė, nuo Naujųjų metų įdarbinusi pirmąją bendrovės vairuotoją moterį, DELFI sakė, kad ši moteris yra pirmoji, atėjusi ieškoti vairuotojos darbo įmonėje per 14 jos gyvavimo metų.
„Didelių skirtumų nepastebėjome, tik kad autobusiukas yra daug tvarkingesnis, švaresnis ir vairuotoja punktuali. Moteris gal turi didesnį atsakomybės jausmą“, – apie vairuotojos skirtumą nuo kitų vairuotojų sakė R. Petrokienė.
„Moterys gal bijo vyrų konkurencijos, vyrų kalbų ilsintis paskutinėse stotelėse“, – pašnekovė bandė paaiškinti, kodėl yra tiek nedaug moterų, norinčių dirbti vairuotojomis.
Bendrovės „Zigvalis“ direktorius Zigmas Kaleckas DELFI sakė, kad įmonėje dirba vienintelė mikroautobuso vairuotoja. Ji – bendrovės senbuvė, dirbanti kelerius metus. Pašnekovas sako, kad daugiau ir nebuvo moterų, norinčių dirbti mikroautobusų vairuotojomis, tačiau atėjusias mielai priimtų.
„Moterys turi nuolatinius savus klientus, kurie mėgsta su jomis važiuoti ir žino laiką, kada jos važiuoja. Be to, moterys gal ir bendrauja maloniau“, – skirtumų tarp vairuotojų pabandė surasti „Zigvalio“ direktorius.
Anot jo, per šios vairuotojos darbo metus nemalonių incidentų su keleiviais pavyko išvengti.
Z. Kaleckas sako, kad nedaug moterų, vairuojančių mikroautobusus yra dar ir dėl to, kad reikia gauti D kategorijos vairuotojo pažymėjimą.
UAB „Vilniaus autobusai“ generalinis direktorius Gintaras Nakutis DELFI sakė, kad moteris autobuso vairuotojos darbas vilioja dėl atlyginimo ir transporto priemonės manevringumo lyginant su troleibusais.
„Aš manau, kad lemia ir atlyginimas, ir moterų išdrąsėjimas, ir moterų charakteris, nes atėjusios kelios troleibusų vairuotojos sako, kad sunku vairuoti pririštam ir norisi daugiau laisvės, o autobusas turi daugiau laisvės“, – pasakojo G. Nakutis.
Autobuso vairuotojas vidutiniškai per mėnesį uždirba 2500 Lt neatskaičius mokesčių.
Pirmojo autobuso vairuotoja į „Vilniaus autobusus“ buvo priimta 2002 metais, šiuo metu jų dirba 20.