Naujoje įstatymo redakcijoje numatoma, kad saugumo politiką formuoti turėtų Seimas, o ne Vyriausybė, kaip anksčiau.

Toliau šį projektą svarstys Seimo komitetai.

„Visuomenėje turi susiformuoti nepakantumas pažeidėjams, kad ir kiek įstatymų mes juos apkrautume, pirmiausiai pačioje visuomenėje turi susiformuoti nuomonė“, – pristatydamas projektą sakė jį rengusios darbo grupės vadovas Seimo narys Vytautas Čepas.

„Kodėl įstatyme nenumatyta baudžiamoji atsakomybė, kaip Administracinių teisės pažeidimų kodekso (ATPK) pataisos, kuriose numatyta automobilio konfiskavimas, o sodinimas į kalėjimą“, – kolegos klausė Seimo narė Vida Marija Čigriejienė.

Ji taip pat abejoja, ar verta leisti laikyti vairavimo egzaminą nuo 17 metų.

„Girtų vairuotojų nesumažinsime, jeigu neįgyvendinsime automobilio konfiskacijos ir neapribosime alkoholio prieinamumo“, – tvirtino Seimo Sveikatos reikalų komiteto pirmininkas Antanas Matulas.

Jis yra įregistravęs Alkoholio kontrolės įstatymo pataisas, kuriomis siūloma drausti naktinę prekybą parduotuvėse, apkritai prekiauti alkoholiu degalinėse ir drausti automobilio salone vežiotis svaigalus.

„Tai padaryta dėl labai paprasto dalyko. Patys matot, kad kaime 16-mečiai vairuoja, neturėdami teisės įgyti vairuotojo pažymėjimus, galbūt duokime jiems laikinuosius pažymėjimus“,– kritikams sakė darbo grupės vadovas.

Vyriausybė dar turės numatyti šio siūlymo įgyvendinimo taisykles ir galimas sankcijas nusižengus.

V. Čepas kolegoms priminė, kad griežtesnes baudas, tarp jų ir baudžiamąją atsakomybę bei automobilio konfiskavimą numato ATPK ir Baudžiamasis kodeksas (BK). Jų pataisos jau yra įregistruotos Seime.

DELFI primena, kad jau kartą Seimas nepritarė įstatymų pataisoms, numatančioms automobilio konfiskavimą.

Siūlymų iš girto vairuotojo atimti automobilį kritikai primena, kad teisininkai kritikuoja automobilio atėmimą, nes tai pažeidžia žmogaus teises.

Latvijoje antrą kartą prie vairo sulaikius neblaivų vairuotoją, jo automobilis konfiskuojamas.

Daugiausiai nelaimių keliuose visoje Europoje ir Lietuvoje nutinka dėl viršijamo greičio, o žmonių žūsta todėl, kad avarijos metu jie nebuvo prisisegę saugos diržų. Trečia pagrindine nelaimių priežastimi įvardijami neblaivūs vairuotojai.

Lietuva, paskutiniais duomenimis, pagal saugumo parametrų keliuose indeksą užima paskutinę vietą tarp Europos Sąjungos šalių. Pagal šį indeksą saugiausia yra Prancūzijos, Liuksemburgo ir Belgijos keliuose. Latvija pagal šį rodiklį yra dešimta, Estija – 15.

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją