LŽ skaitytoja, įsigijusi elektroninį bilietą važinėti Vilniaus mieste, apstulbo, kad mėnesio viduryje įsigijus bilietą, mokėti už jį tenka viso mėnesio kainą. Ji tokią logiką vertina kaip bandymą pasipelnyti iš vartotojų.
"Jei nusiperku bilietą sausio 13 dieną, sumoku visą kainą, lyg naudočiausi visą mėnesį. Tai lupikavimas, - sakė ji. - Jei sistemą tobulina, kodėl ji tokia netobula: turėtų būti remiamasi telefonų kortelių pildymo principais - kortelę papildai, kad nuo tos dienos galėtum kalbėti tiek, kiek sumokėjai", - sakė ji.
Vilnietė čia pasigenda logikos. Be to, sostinėje kontrolieriai, pasak pašnekovės, dar ne visi turi elektroninio bilieto tikrinimo aparatus. "Kol sistema neištobulinta, reikėjo geriau dar palikti popierinius miesto transporto bilietus", - mano ji.
Žada tobulybę
Vilniaus miesto savivaldybės Viešojo transporto poskyrio vedėjas Kastytis Lubys tikino, kad niekas nepretenduoja į tobulą projektą būtent šiuo metu - optimalus variantas "bus pasiektas su laiku". Anot K.Lubio, mėnesinį bilietą esą bet kuriuo atveju pigiau įsigyti nei vienkartinį, o popierinių mėnesinių bilietų viduryje mėnesio galima jau ir nerasti prekyboje.
"Ateina diena, kai popierinis bilietas būna pašalintas iš prekybos. Nes jis neaktualus - niekas nenori pasilikti likučių ir grąžina gamintojui. O jūs gal buvote išvažiavęs ar sirgote? Iš kur gautumėte? Ypač tai aktualu tiems, kurie turi 80 proc. nuolaidą. Tad kodėl šiandien ar rytoj neįsigijus šio bilieto su nuolaida, jei ji priklauso, ir naudotis iki sausio pabaigos. Bet kuriuo atveju juo naudotis pigiau nei vienkartiniu", - tikino K.Lubys.
Jis sakė, kad bilietų esą galima įsigyti ir pusei metų, ir metams.
"Žinau, kad tie, kurie įsigijo elektroninį bilietą, skatina ir savo aplinkos žmones jį įsigyti", - tvirtino jis.
Jis teigė, kad ateityje norima šį elektroninį bilietą padaryti miestiečio kortele, su kuria būtų galima atsiskaityti kino teatre, mikroautobusuose, taksi.
Pašnekovas tvirtino, kad naujaisiais bilietais domisi įvairių amžiaus ir socialinių grupių atstovai. Dabar miestiečiai skuba pirkti ir dėl mažesnės kortelės kainos - 2 litų. Ateityje kortelė turėtų kainuoti jau 8 litus, nes jos savikaina siekianti 7 litus.
Šiuo metu parduota beveik 50 tūkst. elektroninių bilietų. Viso projekto, kuris apima Klaipėdą, Vilnių ir Kauną, kaina - 19 mln. litų.
Palaukti teks rudens
Kauno miesto savivaldybės Transporto skyriaus vedėjas Paulius Keras sakė, kad šiuo metu čia yra išplatinta daugiau nei 30 tūkst. kortelių ir mėnesinių bilietų. Projekto diegimo pradžioje esą būdavo nesklandumų.
"Pasitaikydavo, kai turėdamas dvi korteles, žmogus vieną papildydavo du kartus, o kitos - nė karto. Bet baigiame "išgaudyti" problemas", - teigė jis. "Kiekvieną mėnesį elektroninių bilietų pardavimas padidėja 5 tūkst. - tai turbūt yra geriausias atsiliepimas", - tikino jis.
Elektroninio bilieto projektas bus užbaigtas rugsėjį. Tuomet esą ir atsiras įvairaus nominalo bilietų.
"Žmonės pratinasi prie kortelių. O nuo rudens jos galės būti tiek vienos dienos, tiek vienos savaitės ar dviejų termino - viskas priklausys nuo paklausos", - tvirtino pašnekovas.