DELFI
, kad pirmadienį komiteto pirmininkas ir specialios darbo grupės vadovas Virginijus Domarkas Seimo posėdžių sekretoriate įregistravo Alkoholio kontrolės įstatymo pataisas, siūlančias leisti reklamuoti natūralios fermentacijos gėrimus, kurių alkoholio koncentracija neviršija 13 proc. ir numatyti, kad dešimtadalį savo alkoholio reklamos pajamų transliuotojai skirtų svaigalų antireklamai.

Šios pataisos, anot jų autoriaus, neapima „alkopopsų“ – alkoholinių kokteilių – reklamos, nes „ant jų labiausiai pakimba jaunimas“.

„Mano tikslas yra, kad nuo 2012 metų, tai yra atskaičius olimpinį ciklą, kad iš viso nebūtų jokios alkoholio reklamos žiniasklaidos priemonėse taip pat ir išorinėje reklamoje. Manau, kad kompleksinis sprendimas išspręstų visas diskusijas ir visą susipriešinimą“, – žurnalistams sakė V. Domarkas.

Tačiau Seimo pirmininkas Česlovas Juršėnas neketina siūlyti šių pataisų svarstyti skubos tvarka.

Tuo tarpu tą pačią dieną posėdžiavęs Seimo Sveikatos reikalų komitetas pritarė jo pirmininko Antano Matulo ir socialdemokratės Birutės Vėsaitės pataisai, leidžiančiai, neribojant laiko, ant žaidėjo aprangos ar aikštės atramų rodyti alkoholio gamintojų logotipus. Tačiau šis komitetas buvo paskirtas papildomu svarstant šį klausimą.

„Manau, kad tai yra pats gėdingiausias V. Domarko veiksmas, mačiau besikeičiančius jo veiksmus ir alkoholio gamintojus prie jo durų. Toks sprendimas yra visiškai keistas, po to, kad Lietuvos krepšinio federacijos prezidentas ir LRT generalinis direktorius pasakė nesiekiantys reklamos grąžinimo ir kad jiems pakaktų logotipų rodymo, visiškai neaišku, kas kam atstovauja“, – DELFI sakė A. Matulas.

Parlamentaras turi vilties, kad Seimas nebalsuos už alkoholio reklamą grąžinančias pataisas.

DELFI primena, kad nuo sausio Lietuvoje televizijų ir radijo eteryje 6-23 val. visiškai draudžiama alkoholio reklama.

Trečiadienį Seime darsyk surengus svarstymą dėl alkoholio reklamos draudimo radijo ir televizijos eteryje , kone visi dalyviai sutartinai ragino Seimą greičiau spręsti šį klausimą, nes po 23 val. rodomos varžybos sulaukia nedaug žiūrovų, o artimiausiais mėnesiais laukiama svarbių sporto renginių.

DELFI primena, kad didžiausia sumaištis kilo dėl sporto varžybų transliacijų, nes transliuotojai ir komandos negalėjo užtikrinti, kad per varžybas nebus matyti komandas remiančių bendrovių logotipų. Už šiuos prasižengimus TV3 televizija yra gavusi tūkstančius litų baudų, bausta buvo ir LTV.

Todėl dalį Lietuvos krepšinio komandų rungtynių ar „Formulės–1“ lenktynių žiūrovai galėdavo matyti tik po 23 val.

A.Veryga: viskas bus kaip buvę

Nacionalinės tabako kontrolės koalicijos (NTKK) prezidentas, dr. Aurelijus Veryga yra įsitikinęs, kad 2012 metai yra „išpiešti iš lubų“, nes nėra jokios garantijos, kad po to nebebus rėmėjų ir logotipų klausimo.

„Tas klausimas yra tiesiog numetamas nuo šiandien, grąžinama alkoholinių gėrimų reklama, o vėliau viskas bus kaip buvę. Čia tas pats kaip nuspręsti, kad kažkur Sacharoje kažkoks dalykas turi įvykti 2050 metais“, – piktinosi A. Veryga.

Jo teigimu, sportas tapo verslo įrankiu, nes niekas neprieštarauja dėl logotipų rodymo.

V.Garastas: lieka kiti nuskriausti

„Aš gavau daug skambučių, klausiančių, kada baigsime šią betvarkę, nes žmonės negali išsimiegoti, kitą dieną vaikšto kaip su šlapiu maišu mušti“, – komiteto posėdyje sakė Lietuvos krepšinio federacijos prezidentas Vladas Garastas. Jis siūlė nerodyti reklaminių vaizdo intarpų, tačiau leisti palikti gamintojų logotipus.

„Reikia greičiau išspręsti šį klausimą, nes pas mus yra ir kiti rėmėjai, kurie yra nuskriausti. Visi nori parodyti, bet staiga dėl vienos įmonės šito netenkame. Tai jie ir sako: „kam mums tada remti krepšinį“, – dėstė nusipelnęs Lietuvos krepšinio treneris.

Pirko mažiau alkoholio

Koncerno „MG Baltic“ valdybos narys Romanas Raulynaitis posėdyje sakė, kad šių metų pirmąjį ketvirtį lyginant su praėjusiųjų metų pirmuoju ketvirčiu stipraus alkoholio pardavimas sumažėjo 15 proc., alaus - apie 4 proc., sutartys su televizijomis dėl sporto rėmimo yra nevykdomos, naujos nesudaromos, dėl to televizijos netenka šimtų tūkstančių litų.

„Galbūt tai būtų visiškai niekiniai skaičiai, jeigu nebūtų nelegalios rinkos. Jeigu jūs įsivaizduojate, kad nuo sausio žmonės pradėjo tiek procentų, kiek mes neparduodame produkcijos gerti, yra savęs apgaudinėjimas. Viskas yra nelegalios ir kontrabandinės produkcijos sąskaita“, – aiškino jis.

Lietuva savo Sveikatos programoje yra įsipareigojusi iki 2010 metų grynojo alkoholio suvartojimą sumažinti 7,1 litro per metus vienam gyventojui, tačiau šis skaičius nuolat auga ir, Statistikos departamento duomenimis, 2007 metais sudarė 11 litrų.

2008 metus Seimas yra paskelbęs Blaivybės metais.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją