„Pagal naujas taisykles automobilį reikėtų vežti į laboratorijas Vokietijoje", – Seimo Ekonomikos komiteto posėdyje trečiadienį tvirtino steigiamos Motorinių transporto priemonių iš JAV importuotojų asociacijos iniciatorius Aurimas Jurčius.
Tiesa, jis pripažįsta, kad šis pakeitimas turės įtakos 1-2 proc. visų įvežamų automobilių, nes dauguma JAV gamintojų automobilių žibintus yra sertifikavę ne tik JAV, bet ir Europoje.
Tačiau tai, pavyzdžiui, palies „Lincoln Navigator", „Lincoln Town Car" modelius, dalį „Cadillac" serijos automobilių.
Importuotojai siūlo leisti žibintus pakeisti tik į atitinkančius spalvinę gamą, bet nereikalauti specialaus vertinimo. Dalies JAV gaminamų automobilių galiniai žibintai būna raudoni, tokiu atveju esą pakaktų juos pakeisti į geltonus.
Jo teigimu, šios taisyklės proteguoja naujų automobilių pardavėjus.
Diskriminuojami naujų automobilių pardavėjai
Lietuvos autoverslininkų asociacijos viceprezidentas Petras Ignotas tvirtino, kad šiuo metu diskriminuojami naujų automobilių pardavėjai.
„Šiandien diskriminacija vyksta tarp naudotų ir naujų automobilių importo. Mes galėtumėme kelti klausimą, kodėl nauja transporto priemonė yra prastesnė už naudotą. Tada leiskite įvežti ir naujas transporto priemones be atitikties patvirtinimo Europos Sąjungoje (ES), bet jokia institucija neleis mums to daryti", – tvirtino jis.
„Šiuo metu vyksta kova už verslą, kuris nėra labai skaidrus (...). Jei panagrinėtume šio verslo užkulisius, tai pamatysime, kad 80 proc. įvežamų automobilių yra po autoįvykių ir dalis jau nebėra automobiliai, o yra atliekos", – dėstė naujų automobilių pardavėjų atstovas.
Jo teigimu, dabartinis automobilių iš JAV gabenimas yra grubus europinės teisės pažeidimas.
2009 metais Lietuvai, anot P. Ignoto, reikės įteisinti naują europinę direktyvą, o vis dar diskutuojama apie senosios įgyvendinimą.
Laboratorijų Lietuvoje atsiras
Valstybinė kelių transporto inspekcijos viršininko pavaduotojas Eugenijus Ruškus tvirtina, kad taisyklėse, galiojančiose nuo 2003 metų, sugriežtinama atitiktį įvertinančių specialistų veikla ir reikalaujama gauti ES nesertifikuotų žibintų įvertinimą iš pripažintos bandymų laboratorijos.
„Jeigu jis atveža amerikietišką „Volvo" ir jam įstato europietiško modelio žibintus, tai iš esmės niekas nesikeičia. Bet tokiems modeliai, kuriems visiškai nėra europietiško atitikmens, mes taisyklėse nustatėme, kad turės būti pripažintos laboratorijos išduotas bandymų protokolas", – dėstė jis.
Tačiau E. Ruškus mano, kad verslas sureaguos į rinkos pokyčius ir galimybę uždirbti, todėl Lietuvoje turėtų atsirasti bandymus galinti atlikti laboratorija, nes, pavyzdžiui, Šiauliuose veikia tokia stabdžių trinkelių tikrinimo, Kaune – saugos diržų tikrinimo laboratorija.
Susisiekimo ministerijos sekretorius Rimvydas Gradauskas mano, kad Lietuvoje esanti nenaujų automobilių pardavimo tvarka yra viena liberaliausių ES. Muitinės departamento duomenimis, ne iš ES šalių į Lietuvą 2007 metais importuota 15,6 tūkst. automobilių. Absoliuti dauguma jų atkeliavo iš JAV. Dažniausiai iš JAV importuojami apynaujai automobiliai, 90 proc. iš jų yra apgadinti avarijose.