Rinkosi pasitarti

Aptarti Palangos aplinkkelio tiesimo klausimo vakar Klaipėdos apskrities viršininko administracijoje rinkosi Palangos bei Kretingos žemėtvarkininkai, Kelių direkcijos atstovai, aplinkkelio projekto autoriaus – UAB “Kelprojektas” Klaipėdos skyriaus ir kiti specialistai.

Nors parengus dokumentus tikėtasi aplinkkelio tiesimo darbus pradėti šiais ar ateinančiais metais, Kretingos rajone užstrigo šiam tikslui reikalingų žemių perėmimo visuomenės reikmėms klausimas.

Vis dėlto vakar apskrities administracijoje vykusiame pasitarime sutarta, kad Kelių direkcija iki metų pabaigos privalo turėti visus aplinkkeliui tiesti reikiamus dokumentus, per dvylika mėnesių taip pat privalo būti parengta paraiška gauti lėšoms iš struktūrinių Europos Sąjungos fondų.

Žemė neįregistruota

Kretingos rajone yra aštuoniolika privačių asmenų, kuriems priklausančių sklypų gali reikėti tiesiant Palangos aplinkkelį. Iš jų septynių žemė šiandien dar nėra įregistruota.

Kaip “Vakarinei Palangai” po pasitarimo teigė Kretingos rajono Žemėtvarkos skyriaus vedėjas D.Vitkus, priežasčių, dėl kurių užsitęsė šio klausimo sprendimas, buvo įvairių. “Vyko net teisminiai ginčai tarp naudojančio žemę šiuo metu ir piliečio, kuriam ji priklausė iki nacionalizacijos. Tačiau teismo sprendimas jau yra, jis bus vykdomas”, -sakė specialistas.

Žemėtvarkininko teigimu, sklypams įregistruoti pakaks vieno mėnesio, tačiau žemės perėmimas visuomenės poreikiams užtrukti gali maždaug metus.

Neaišku, kiek prašys Pasak D.Vitkaus, dauguma žemės savininkų faktą, kad jų sklypai gali būti reikalingi tiesiant aplinkkelį, vertina geranoriškai. “Kretingos rajone yra maždaug 5000 hektarų laisvos valstybinės žemės, kurią būtų galima pasiūlyti minėtų sklypų savininkams, bet dauguma pasirinko piniginę kompensaciją. Tačiau neaišku, kokios sumos už turimą žemę jie paprašys”, - teigė Žemėtvarkos skyriaus vedėjas.

Specialisto teigimu, pagal žemės verčių žemėlapius hektaro kaina keliui tiesti reikalingoje vietoje siekia penkis ar šešis tūkstančius litų. “Rinkos kaina yra kiek aukštesnė. Aplinkkeliui investicijų planuojama gauti iš struktūrinių Europos Sąjungos fondų, projekte yra numatyta lėšų ir kompensacijoms už žemes”, - teigė žemėtvarkininkas.

Ties per mišką

Kalbėdamas apie planuojamą aplinkkelio tiesimą Palangos savivaldybės administracijos direktorius R.Rumšas “Vakarinei Palangai” pabrėžė, jog pirmiausia reikia pasiekti, kad visi sklypai būtų įregistruoti. “Klaipėdos apskrities viršininko administracijos specialistai turėtų informuoti Registrų centrą, jog aplinkkeliui reikalingų sklypų savininkai negalėtų keistis, nes šiuo metu vyksta derybos”, - mano R.Rumšas.

Problemų, kad dalis aplinkkelio turėtų eiti per Palangos teritorijoje esantį mišką, anot Savivaldybės administracijos vadovo, neiškils. “Klaipėdos apskritis turėtų kreiptis į Aplinkos ministeriją su prašymu rengti Vyriausybės nutarimą išimti iš valstybinių miškų fondo ir Kelių direkcijai valdyti perduoti šešiolika hektarų aplinkkeliui reikalingo miško ploto”, - kalbėjo R.Rumšas.

Savivaldybės administracijos direktorius pabrėžė, kad iš kurorto pusės trukdymų dėl aplinkkelio statybos nėra, nes Palanga suinteresuota turėti apvažiavimą. “Miesto Taryba viskam yra pritarusi – prieš dvejus metus patvirtintas specialusis planas, kuriuo buvo nurodytos aplinkosauginės sąlygos, atlikta poveikio aplinkai analizė, parengta raidos programa”, - vardijo direktorius.

Pradžia – po kelerių metų

Per dvidešimt milijonų litų kainuosiančio aplinkkelio projektą rengia UAB “Kelprojektas”. Pastarosios įmonės Klaipėdos skyriaus viršininkas E.Kolakauskas pabrėžė, jog, kol nebus išspręstas žemės paėmimo visuomenės reikmėms klausimas, jokie kelių tiesimo darbai neprasidės. “Net nebus galima teikti paraišką struktūrinių fondų paramai gauti”, - “Vakarinei Palangai” teigė E.Kolakauskas. Viršininko teigimu, kelių darbai prasidėti turėtų 2007 metais, o užtrukti gali dvejus ar trejus metus.

Situacija pablogėjo

Pagal dar 2002 metų gruodį UAB “Kelprojektas” parengtą specialųjį planą numatyta nutiesti aštuonių kilometrų ilgio Palangos aplinkkelio tęsinį nuo Vydmantų sankryžos. Į bendrąjį kelią jis įsilietų už Palangos oro uosto.

Atkreiptinas dėmesys, jog Palanga buvo vystoma planuojant, kad minėtas kelias bus įrengtas – naujieji kurorto kvartalai jau seniai peržengė Klaipėdos gatvę. Pastačius tik pusę aplinkkelio, situacija Klaipėdos – Kretingos gatvių sankryžoje ne pagerėjo, o pablogėjo, nes užuot tiesiai Liepojos kryptimi važiavę vairuotojai dabar priversti sukti į kairę.

Specialistai apskaičiavo, kad maksimalus trečio metų ketvirčio paros eismo intensyvumas – 4187 automobiliai per parą, valandinis intensyvumas piko metu – iki 700 automobilių. Planuojama, kad nutiestas aplinkkelis nukreips didelius tranzitinio transporto bei vykstančiųjų į Šventąją srautus.