„Radijo reklamoje nėra nurodytos priežastys, dėl kurių atsitinka visi baisūs vardijami dalykai. Ši reklama prarastų neigiamą poveikį, jei būtų išaiškinama, ką reikėtų daryti, kad neatsitiktų vardijami įvykiai", – teigiama LRB pranešime.
Taip pat manoma, kad ši reklama galimai prasilenkia su Nepilnamečių apsaugos nuo neigiamo viešosios informacijos poveikio įstatymu.
Arbitražo komisija taip pat nusprendė, kad televizijos reklama „Vaikystė be smurto – mokausi gyventi iš tavęs" pažeidžia Lietuvos reklamos etikos kodekso nuostatas, nes reklamoje nėra aiškiai nurodytos priežastys, kodėl reklamoje rodoma mergaitė grubiai elgiasi su pliušiniu meškinu.
„Ši reklama prarastų neigiamą poveikį jei būtų aiškiau paaiškinamas reklamos tikslas", – rašoma pranešime.
Be to, pastebima, kad nors nurodoma, jog ši reklama skirta suaugusiems, tačiau ji buvo transliuojama ir metu, kai televiziją žiūri vaikai.
Žurnalistų etikos inspektorius Romas Gudaitis taip pat rekomendavo apriboti šios reklamos rodymą . Šią socialinę reklamą dar turi ištirti Žurnalistų ir leidėjų etikos komisija.
Neetiški ir „geriausieji"
Komisija nustatė, kad UAB „Rimi Lietuva" reklamos, kuriose naudojamas reklaminis šūkis „Visur gerai – RIMI geriausia!" yra klaidinančios.
Toks pat sprendimas buvo ir dėl viešbučio „Le Meridien Villon" reklamos - tinklalapyje buvo skelbiama, kad šis viešbutis yra prabangiausias Baltijos šalyse.
Lietuvos reklamos biuras skundus, pagal kuriuos svarstomos reklamos, gauna iš fizinių ir juridinių asmenų, kuriuos galima užpildyti biuro tinklalapyje.
Komisijos pagrindinis ginklas yra pažeidimų viešinimas, kitų drausminių priemonių ji imtis negali.
Arbitražo komisiją sudaro reklamos agentūrų, reklamuotojų, televizijos, spaudos, Vartotojų teisių apsaugos, Konkurencijos tarybos, Lygių galimybių kontrolieriaus tarnybos, Vaikų teisių apsaugos tarnybos atstovai ir psichologas-seksologas.