Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacijos „Transeksta“ direktorius Gintautas Šlėderis teigia, kad jų kolegos iš Belgijos patikino, kad Lietuvoje registruotų priemonių techninę būklę jie galėtų patikrinti, bet išduotų tik juridinės galios neturinčią pažymą, o ne galiojantį TA lipduką, rašo „Lietuvos žinios“.
„Dėl vilkikų belgai sprendžia taip: jei vilkikas dirba užsienyje ir baigėsi jam išduotos TA galiojimas, sankcijos netaikomos, tačiau grįžus į Belgiją privaloma atlikti apžiūrą. Vokiečiai teigė, kad galėtų mums perduoti informaciją apie transporto priemones, kurių techninė būklė patikrinta Vokietijoje, bet TA lipduko jie taip pat neduotų. Mūsų vežėjų įmonės, nesutinkančios su nauja tvarka, tiesiog bando gudrauti, išvengti mokesčių ir sutaupyti pinigų“, - sakė G. Šlėderis.
Šiuo metu techninių apžiūrų vykdymą ir techniškai tvarkingų transporto priemonių eksploatavimą Europos Sąjungoje (ES) reglamentuoja tiek ES teisė, tiek nacionalinė teisė. P. Gražulis tikina, kad užsienyje gyvenantiems vairuotojams ir vežėjams yra sudaromos biurokratinės kliūtys atlikti privalomą techninę apžiūrą, nes užsienyje atliktos techninės apžiūros yra nepripažįstamos Lietuvoje, todėl jie esą yra priversti grįžti į Lietuvą tik dėl periodinės techninės apžiūros.
„Šiuo metu pagal Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo nuostatas duomenys apie transporto priemonių ir priekabų privalomąją techninę apžiūrą yra kaupiami ir saugomi Centralizuotojoje techninės apžiūros duomenų bazėje (CTADB), todėl įtraukti informaciją apie užsienyje atliktą techninės būklės patikrinimą nėra jokių techninių kliūčių“, – teigia Seimo frakcijos „Tvarka ir teisingumas“ seniūnas P. Gražulis.