Socialiniuose tinkluose ir interneto forumuose pasipylė diskusijos, ką daryti, kaip daryti, kada ir kodėl kažką daryti, kad transporto priemone būtų galima patogiai ir saugiai naudotis ir pasnigus, ir atšalus.
DELFI jau publikavo straipsnį apie tai, ką vertėtų žinoti ir ko paisyti, norint ryte užvesti automobilį. Tačiau užvedimas yra tik viena bėda iš visos jų krūvos, kurią siūlosi įpiršti gamta.
Viena labiausiai erzinančių problemų
Viena įkyriausių problemų, kuri rytais ar vakarais gali kainuoti nemažai jūsų brangaus laiko, yra užšalančios durelių spynelės. Jeigu jums taip nutiko, greičiausias būdas atsidaryti – su žiebtuvėliu pakaitinti raktą ir kelis kartus jį įkišti į spynelę.
Kitas būdas – specialių spynelių atitirpinimo skysčių naudojimas. Bet autoservisų darbuotojai jų nepataria naudoti dažnai, nes su laiku jie praranda savybes ir, patekę į durelių vidų, vėl užšąla.
Jei jau pavyko atsidaryti dureles, grįždami iš darbo, nuvažiuokite į artimiausią šildomą stovėjimo aikštelę. Spynų ir centrinio užrakto mechanizmai atšils ir tada juos galėsite sutepti specialiais tepalais.
Jautrios vietos - durelių ir valytuvų gumos
Dar viena iš dažnai pasitaikančių mažesnio sandarumo automobilių problemų – prišalusios durelių gumos. Kad išvengtumėte šios problemos, patartina prieš žiemą ir žiemos metu reguliariai sutepti gumas silikonu arba bet kokiu riebesniu tepalu.
Jeigu to padaryti nespėjote ir jau nebeatidarote vairuotojo durų, patikrinkite, galbūt neprišalusios keleivio. Pro jas įlipę į saloną pabandykite vairuotojo dureles atidaryti stipriau stumtelėję petimi.
Vis dėlto tubūt dažniausia bėda žiemą – prie lango prišalę valytuvai. Jokiu būdu negalima bandyti jėga jų atplėšti nuo stiklo, nes taip gali būti pažeistos jautrios valymo juostelės ir smarkiai nukentės jų darbo kokybė.
Geriau ant valytuvų užpilti langų plovimo skysčio koncentrato, šiek tiek palaukti ir tada kilstelėti valytuvus nuo stiklo. Kita galimybė – užveskite automobilį ir įjunkite priekinio lango apšildymą. Sunaudosite kiek daugiau kuro, bet sutaupysite naujiems valytuvams.
Specialistai primygtinai pataria nesugalvoti pilti karšto vandens ant stiklo, nes dėl didelio temperatūrų skirtumo jis gali sutrūkti.
Jeigu paprastai neturite laiko laukti, kol automobilio langai atitirps, geriau specializuotoje parduotuvėje įsigykite specialaus atitirpdančio purškiamo skysčio.
Dažnas vairuotojas naudoja paprastą gudrybę – tiesiog valytuvus palieka pakeltus nuo stiklo.
Plovykla žiemą
Dažnam kyla klausimas, ar galima žiemą automobilį plauti plovykloje? Atsakymas – taip, žiemą dažnas automobilio plovimas yra pakankamai svarbus, nes jo kontrukcija turi atlaikyti daug didesnius purvo iššūkius nei šiltuoju metų laiku, be to mūsų keliuose ledas tirpdomas druskomis, kurių poveikis kėbului yra nepageidautinas.
Tačiau plovykloje lankytis būtina laikantis tam tikrų sąlygų. Kaip jau minėta aukščiau, patartina silikonu izoliuoti durelių gumas, kad jos būtų atsparios drėgmei ir neprišaltų vos išvažiavus iš „dušo“.
Taip pat, plovykloje būtina pasirinkti programą su džiovinimu. Svarbu automobilį plauti kruopščiai, gerai nuskalaujant sniego, purvo ir ledo mišinį, kad kaip galima ilgiau išsaugotumėt gerą lako būseną ir nepaliktumėt smulkių įbrėžimų.
Beje, kalbant apie automobilio plovimą yra viena sritis, kur specialistai siūlo susilaikyti. Tai – variklio skyrius.
Šiuolaikiniuose automobiliuose yra daugybė elektroninių sistemų ir mikroschemų, besislepiančių po kapotu. Todėl inžinieriai mašinas projektuoja taip, kad variklio skyrius būtų kaip įmanoma geriau apsaugotas nuo purvo, o, štai, stipri vandens srovė su plovikliais gali pridaryti brangiai kainuosiančios žalos.
Be to, variklio skyriaus plovimas neabejotinai gręsia žala gamtai, dėl nubėgančių tepalų ir kitų skysčių likučių. Todėl toks procesas atliekamas specialiai tam skirtose vietose ir rekomenduojamas palikti specialistams.