Laimi tie, kurie išdrįsta

Šiemet tarptautinę konkurso komisiją sudaro 11 Lietuvos ir 11 užsienio komunikacijos profesionalų. Jie vertins dalyvių paraiškas net 20-tyje kategorijų, iš kurių naujos yra dvi – „Bendruomenės įtraukimas ir kūrimas“ bei „Drąsa komunikacijoje“. 

Kalbant apie pastarąją, komisijos narys, SMP, marketingo strategas, konsultantas, radijo ir televizijos laidų kūrėjas Giedrius Juozapavičius tvirtina, jog tai pati įdomiausia ir mums, kaip visuomenei, aktualiausia konkurso kategorija šiais metais. Jo manymu, drąsos reikia ne tik paprastam žmogui, kalbančiam apie savo įsitikinimus, tikėjimą, seksualinę orientaciją, bet, visų pirma, prekės ženklams.

„Drąsa yra nauja valiuta. Žmonės iš prekės ženklo nori pozicijos, aiškios deklaracijos, koks yra tavo vertybinis stuburas, už ką kovoji ir kas esi. Drąsa komunikacijoje mažesniems, mažiau žinomiems bei mažesnius išteklius turintiems prekių ženklams visame informacijos sraute leidžia išsiskirti, būti unikaliems, o dideliems – įvesti naują standartą, formuoti naują požiūrį, pabrėžti vertybes, nustatyti naujas ribas esamuose supratimuose“, – dalinasi ekspertas.

Giedrius Juozapavičius

Jam antrina ir nepriklausoma konsultantė, komisijos narė Giedrė Bielskytė, kuri pastebi, jog komunikacijos laukas Lietuvoje kartais atrodo netgi šiek tiek nuobodokas. „Auditorijai patinka drąsa. Virusinėmis kampanijomis tampa tos, kuris savyje turi kontroversijos, apima socialinius aspektus, skaudžius klausimus. Taigi, laimi tie, kurie išdrįsta“, – pažymi ji. 

Giedrė Bielskytė

Kalbant apie antrąją kategoriją, ji atkreipia dėmesį, jog komunikacija apskritai yra bendruomeninis užsiėmimas, o įvairių bendruomenių kūrimas yra prasmingas ne vien verslo požiūriu, bet ir socialine prasme. „Norėtųsi, jog kuo daugiau projektų būtų orientuoti į bendruomenės būrimą, bendraminčių paieškas, kad jie turėtų erdvės diskusijoms. Manau, kad bendruomeniškumas yra stiprybė ne tik komunikacijoje ar versle, bet ir gyvenime“, – tvirtina komisijos narė.

Svarbiausia – komunikacijos poveikis

Kaip teigia dar viena konkurso komisijos narė, Vilniaus universiteto Komunikacijos fakulteto dekanė Renata Matkevičienė, įprasta, jog planuodami ir įgyvendindami komunikacijos projektus siekiame komunikacijos tikslų, kuriais prisidedame prie visos organizacijos tikslų įgyvendinimo. Visgi, anot ekspertės, komunikacija yra ne tik apie parašytus, pamatytus bei pasidalintus įrašus ar sukurtą momentinę emociją. 

„Komunikacija yra apie santykius, grįstus pasitikėjimu, supratimu, pagarba, apie pridėtinės nematerialios vertės kūrimą. Taigi, projekto aprašyme, o dar svarbiau – pačiame projekte, noriu pamatyti siekį kurti – žinojimą, domėjimąsi, įsitraukimą, kuriant pozityvų pokytį kiekviename mūsų, organizacijoje, šalyje“, – sako R. Matkevičienė.

Renata Matkevičienė

Dalyvių paraiškose komisijos narė viliasi pamatyti ne tik ambicingus tikslus, taikytas inovatyvias taktikas, taiklias komunikacijos žinutes ir puikius rezultatus. Jos teigimu,, svarbiausia – planuoto, pasiekto ir laukiamo komunikacijos poveikio aptarimas, įvertinant visas rizikas ir prisiimant atsakomybę: „Juk siekiant ilgalaikių tikslų turėtų būti svarbus ne tik konkretus trumpalaikis projektas. Kur kas svarbiau, kaip jis tęsia ankstesnes komunikacijos kampanijas, jas papildydamas, keisdamas ir taip kurdamas ilgalaikę vertę.“

Laukia naujo požiūrio į tradicinius kanalus

Komisijos narė G. Bielskytė atskleidžia, jog būtent projektų pristatymas yra jos mėgstamiausia „PR Impact Awards“ renginio dalis, nes, jos teigimu, parodo tikrąsias rinkos tendencijas, atskleidžia, kuria kryptimi juda organizacijos, komunikacijos agentūros bei įvardina to meto svarbius visuomenei klausimus.

„Visuomenė tampa sąmoningesnė, o kartu auga ir dėmesys bei lūkesčiai organizacijoms. Jaučiasi, kad į rinką ateina jaunesnė karta, kuriai svarbu prasmė, aplinkosauga, socialiniai klausimai. Kartu ant svarbiausių komunikacijos krypčių podiumo išlieka ir darbdavio komunikacijos svarba“, – pastebi G. Bielskytė.

Visgi, ekspertė pastebi, kad projektuose neretai orientuojamasi tik į vieną tikslinę grupę, pamirštant kitas suinteresuotas puses. „Mes dirbame matricoje, todėl man įdomu įvertinti, kokias grupes pasiekė komunikacija, kokiomis priemonėmis tai buvo padaryta. Svarbu, kad projektas būtų vientisas ir visaapimantis“, – į ką vertindama paraiškas atkreips dėmesį, įvardina komisijos narė.

Ji priduria, jog taip pat atsižvelgs į įvairių kanalų išbaigtumą ir paraiškose tikisi pamatyti užmirštas, tradicines komunikacijos priemones, kurias įmonės sėkmingai atnaujina: „Sutinku su posakiu, jog nauja yra tai, kas pamiršta sena, todėl tikiuosi ne tik gerų projektų bei kampanijų rezultatų, bet ir naujo požiūrio į tradicinius kanalus.“

Vertinama tik paraiška

Į ką atsižvelgti dalyviams pildant paraiškas, atsako ir G. Juozapavičius. Jis, dažnai dalyvaudamas įvairiose komisijose, sako pastebėjęs, jog pildantieji paraišką nepasivargina pateikti informacijos, išsamiai nupasakoti tikslus, rezultatą, strategiją ar esminius taktikos žingsnius. 

„Panašu, kad konkursų dalyviams kartais atrodo, kad apie jų pateiktą projektą visi viską žino, todėl galima pateikti labai nedaug informacijos. Noriu nuliūdinti tokius dalyvius. Dažniausiai komisijos nariai gauna vertinti dešimtis paraiškų ir tik nuo to, kaip dalyvis užpildys savo paraišką, kaip įtraukiai sugebės pristatyti savo prekės ženklą, dažniausiai ir priklauso skiriamas įvertinimas. Prisiminkite, jog vertinama tik tai, kas sudėta į jūsų paraiškas, tad sėkmės jas kokybiškai užpildant“, – linki G. Juozapavičius. 

Paraiškų teikimas iki gegužės 6 d.

Renginį „PR Impact Awards 2024“, vyksiantį birželio 7 d. Vilniuje, tradiciškai sudaro trys dalys: konferencijos pranešimai ir diskusijos, geriausių komunikacijos projektų pristatymas ir vakarinė dalis – apdovanojimai. 

Šiemet Lietuvos ir užsienio ekspertų vertinimo komisija išrinks laimėtojus net 20-yje kategorijų. Paraiškas konkursui galima pateikti „PR Impact Awards“ interneto svetainėje iki gegužės 6 d., o iki balandžio 28 d. dar galite tai padaryti už mažesnę – 150 eurų kainą. Iki gegužės 2 d. taip pat galima pateikti paraiškas Metų komunikatoriaus apdovanojimams. Bilietus į renginį jau galima įsigyti „PR Impact Awards“ interneto svetainėje.

Konferenciją ir geriausių komunikacijos projektų apdovanojimus „PR Impact Awards“ jau 11-tą kartą organizuoja Lietuvos komunikacijos asociacija (LTKA) kartu su Komunikacijos industrijos asociacija (KIA). Renginio partneriai – žiniasklaidos analizės bendrovė „Mediaskopas“, rinkodaros ir komunikacijos naujienų portalas „M360“ ir sociologinių tyrimų bendrovė „Spinter tyrimai“.  Daugiau informacijos www.primpactawards.com.