Sukčiai ragina banko klientus prisijungti prie sistemos suvedant savo prisijungimo duomenis.

Elektroniniame laiške pateikiama nuoroda į profesionaliai sukurtą netikrą Hanza.net puslapį. Atidarytas jis atrodo visiškai taip pat, kaip tikrasis šio banko elektroninės bankininkystės puslapis.

Kad tai – sukčių sukurta klastotė išduoda tik virš nuorodos atsirandantis tikrasis puslapio adresas.

DELFI pavyko nustatyti, kad sukčių sukurtas puslapis yra patalpintas Prancūzijoje registruotame serveryje.

Trečiadienį iki pietų ši svetainė dar nebuvo pašalinta iš interneto. Po pietų prie jos jau nebuvo galima prisijungti.

Teisėsaugininkai tokį sukčiavimo būdą vadina „phishing`u“. Gavę banko klientų prisijungimo prie elektroninės bankininkystės duomenis, nusikaltėliai lengvai ištuština sąskaitas.

Beje, pastarasis sukčių išpuolis įvykdytas tokiu metu, kai „Hansabankas“ iš tiesų rengiasi atlikti savo IT sistemos modernizavimo darbus. Banko klientai buvo informuoti apie galimus laikinus atsiskaitymo sutrikimus.

Savo interneto svetainėje „Hansabankas“ įspėja savo klientus, kad bankas niekuomet nesiunčia el. laiškų, prašydamas klientų pateikti savo slaptus hanza.net kodus.

"Hansabankas": nė vienas klientas nenukentėjo

Dėl pastarojo sukčių išpuolio „Hansabankas“ kreipėsi į Policijos departamentą.

„Dabartiniais duomenimis, nukentėjusiųjų nėra. Sulaukiame klientų skambučių, pranešančių apie gautus laiškus, bet nė vienas klientas nenukentėjo“, - DELFI teigė „Hansabanko“ atstovė Žydronė Lukšytė.

Jos teigimu, bankas vykdo nuolatinę šviečiamąją veiklą, kad užkirstų kelią panašiems sukčiavimo atvejams.

Grėsmė ir kitiems bankams

Kitas Lietuvos komercinis bankas SEB Vilniaus bankas savo interneto svetainėje taip pat perspėja klientus apie sukčių siuntinėjamus nepageidaujamus elektroninio pašto laiškus, kuriuose prašoma pateikti prisijungimo prie informacinių sistemų slaptažodžius ar kitus konfidencialius duomenis.

„Atkreipiame Jūsų dėmesį, kad SEB Vilniaus bankas elektroniniuose laiškuose niekada neprašo nurodyti konfidencialios informacijos (slaptažodžių, patvirtinimo ar prisijungimo kodų ir kitų panašių duomenų). Taip pat niekada nesiūlome įsidiegti kartu su laišku siunčiamų programų", - savo klientus įspėja bankas.

Pranešime taip pat nurodoma, kad tokie laiškai – sukčių bandymas apgaule išgauti jiems reikiamą informaciją.

“Mums yra žinomi keli atvejai, kai buvo mėginama išvilioti konfidencialius klientų duomenis panašiu būdu”, - DELFI patvirtino SEB Vilniaus banko atstovas Arvydas Žilinskas.

Banko „DnB Nord“ atstovas Andrius Vilkancas informavo, kad šis bankas iki šiol nebuvo susidūręs su vadinamuoju „phishing`u“. „Laimei, tokių atvejų nepasitaikė“, - sakė banko atstovas.

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją