Vilioja brangiu televizoriumi
Raseinių gyventojas papasakojo praėjusią savaitę į savo mobiliojo ryšio telefoną gavęs žinutę apie neva laimėtą “Tele2” mobiliojo ryšio operatoriaus organizuotą loteriją, kurios pagrindinį prizą - didžiulį televizorių - privalėsiantis atsiimti prekybos ir laisvalaikio centre “Mega”. Pranešime vyriškiui buvo nurodyta paskambinti prekybos centro vadybininkui ir susitarti dėl papildomų sąlygų atsiimant tariamą vertingą dovaną.
Naujintėlaitis plazminis televizorius už penkis tūkstančius litų - viliojantis prizas, kurį telefoniniai sukčiai siūlo “gauti dovanų” vos už kelis šimtus litų. Pasirodo, kad tereikia į nurodytą sąskaitą pervesti pridėtinės vertės mokestį (PVM) - 460 litų.
Tiesa, paskambinus nurodytu telefonu, atsiliepęs vyriškis prisistatė jau nebe vadybininku, o pačiu generaliniu direktoriumi. Perdėtai mandagus kalbančiojo tonas, su dažnai pasikartojančiais kreipiniais “Mielas, gerbiamas pone” tuoj pat pasirodė įtartinas ir lyg skaitomas iš specialiai tam parengto rašto. Mat kartkartėmis melagiui išsprūsdavo ir ne itin inteligentiškos frazės: “Nu, jo, tai jūs ten primeskit, kaip geriau išeina”.
Pakankamai keistai atrodo telefoninių sukčių tiksliai nurodyti sąskaitos duomenys. Vyriškis netgi pasakė, kad beveik penki šimtai litų turi būti pervesti į Kristinos Paleckienės sąskaitą “Hansabanke” ir skrupulingai padiktavo pastarosios numerį.
Apgavikai patys išsiduoda
“Hansabanko” atstovė spaudai Žydronė Lukšytė kategoriškai paneigė galimybę, kad sukčiai atsidarytų banko sąskaitą kito asmens vardu.
Juolab kad tokiai operacijai visų pirma reikalingas asmens dokumentas. Tad akivaizdu, kad apgavikų nurodyta Kristina Paleckienė gali būti glaudžiai susijusi su pastarosios aferos organizatoriais bei vykdytojais.
Kauno miesto vyriausiojo policijos komisariato atstovė spaudai Ramunė Gražulienė pripažino, kad pastarasis būdas, mėginant išvilioti iš patiklių gyventojų pinigus, išties pakankamai naujas. Pasak jos, iki šiol dažniausiai būdavo užfiksuojami atvejai, kai apgauti žmonės pirkdavo įvairių mobiliojo ryšio operatorių sąskaitų papildymo korteles bei siųsdavo jų numerius sukčiams. R.Gražulienė teigė, kad anksčiau tokie apgaulingi raginimai būdavo susiję su neva artimųjų sukeltomis automobilių avarijomis ir panašiomis aferomis, tačiau versija, kurioje kalbama apie neva laimėto prizo pridėtinės vertės mokestį, kol kas negirdėta.
Imtasi būtinų priemonių
Prekybos ir laisvalaikio centro “Mega” rinkodaros vadovė Natalija Platonova teigė jau prieš porą savaičių išgirdusi apie pirmuosius telefoninių sukčių bandymus apgaule pasipelnyti rezgant aferas, į kurias įtraukiamas ir “Megos” vardas.
Pasak administracijos atstovės, praėjusių metų gruodžio pabaigoje žmonėms buvo siuntinėjamos trumposios SMS žinutės, kuriose už tariamai laimėtą televizorių prašoma nupirkti mobiliojo telefono sąskaitos papildymo kortelių.
Vėliau prasidėjo dar įžūlesni sukčiavimo atvejai. Gyventojams buvo įrodinėjama, neva jie tapo laimėtojais už tai, kad apsipirko didžiuliame prekybos centre. Tačiau, jei paaiškėdavo, kad piliečiai ten net nebuvo apsilankę, sukčiai pakeisdavo savo “dainelę” ir imdavo įrodinėti, esą laimėtojas atrinktas visiškai atsitiktinai.
N.Platonova patikino, kad iškart po pirmųjų atgarsių apie melagingus pranešimus buvo imtasi visų reikiamų priemonių: “Apie pastaruosius atvejus nedelsiant pranešėme policijai, iš kurios jokio atsako taip ir nesulaukėme. Tai pat informavome visus mobiliojo ryšio operatorius, kad jokių panašių žaidimų nevykdome. Dar pernai įspėjimą lankytojams įdėjome ir į “Megos” interneto svetainę, kur prašome žmonių apie apgavystes iškart pranešti mums”.
Anot N.Platonovos, organizuoti akcijas ir slapta pranešti apie jų rezultatus - visiškas absurdas: “Jokių paslaptingų žaidimų ar loterijų, apie kurių laimėtojus būtų pranešinėjama trumposiomis SMS žinutėmis, mes tikrai nevykdome. Jei ir surengtume kokią akciją, tai apie jos nugalėtojus neabejotinai skelbtume “Kauno dienoje”, kurioje nors iš respublikinių radijo stočių ir kitose masinėse informavimo priemonėse, nes norime, kad mūsų siekiai sudominti pirkėjus bei lankytojus būtų paviešinami kur kas plačiau”.