Darbai turėtų prasidėti spalį

2004 m. parengtame Laisvės alėjos apšvietimo techniniame projekte numatyta pakeisti visus 243 šviestuvus itališkais. Visų šviestuvų pakeitimas kainuotų apie 7,2 mln Lt.

Šis, trejų metų senumo, projektas trečiadienį pristatytas Kauno miesto tarybos kolegijai.

Tačiau projektas sulaukė nemažos kolegijos narių kritikos.

„Pirmiausia reikia turėti Laisvės alėjos viziją. Čia tas pats kas pirmiausia pasirinkti auskarus, o po to prie jų derinti aprangą", - sakė Kauno miesto tarybos narė Onutė Balžekienė.

„Taip, pirmiausia reikėtų turėti viziją, tačiau mes negalime laukti kol šviestuvai nukris kauniečiams ant galvos", - sakė Kauno savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas Romoualdas Rabačius.

„Norėtųsi atlikti bent elementarius darbus ir kuo greičiau. Matėme, kaip šiuos klausimus sprendė praėjusios kadencijos taryba - klausimai taip ir liko neišspręsti. Norėtųsi, kad šioje kadencijoje taip neatsitiktų", - sakė Kauno meras Andrius Kupčinskas.

Kaip ir visose pokalbiuose dėl Laisvės alėjos šviestuvus neišvengta diskusijų dėl pačių šviestuvų dizaino. Savivaldybė pristatė projektą, pagal kurį senuosius šviestuvus pakeistų nauji, dviejų apšvietimo lygių šviestuvai. Tačiau daugumai kolegijos narių tokie šviestuvai neįtiko.

Praėjusiais metais buvo skelbtas konkursas Laisvės alėjos atnaujinimo vizijai parengti, kurį laimėjo vienintelis jame dalyvavęs architektas Šarūnas Kiaunė. Kolegijos posėdyje nutarta, kad šviestuvų dizainas bus suderintas su Š.Kiaune pagal jo Laisvės alėjos atnaujinimo viziją. Tai turėtų būti padaryta per artimiausią mėnesį.

Planuojama, kad senųjų šviestuvų, kurie greičiausiai bus iškelti į miesto parkus, keitimas prasidės spalio pradžioje.

Iki spalio planuojama atnaujinti ir visus 135 Laisvės alėjoje esančius suoliukus.

Problema slypi po Laisvės alėjos grindiniu

Kalbėdamas apie planuojamą kapitalinį Laisvės alėjos atnaujinimą Kauno miesto savivaldybės administracijos Strateginio planavimo skyriaus vedėjas Saulius Lukošius teigia, kad didžiausios kliūtys slypi po Laisvės alėjos grindiniu.

„Didžiausia problema – ne paviršiuje. Didžiausios problemos slypi giliau. Pakeisti Laisvės alėjos grindinį ar atnaujinti pastatų fasadus būtų tik maža dalis lėšų", - sakė S.Lukošius.

Pasak S.Lukošiaus, daugiausiai problemų kelia itin prastos būklės Laisvės alėjos požeminiai tinklai, kurie įrengti labai įvairiu laikotarpiu. Norint visiškai juos sutvarkyti prireiktų kelerių metų ir milžiniškų investicijų, kurių tikimasi gauti iš Vyriausybės.

„Jei tokie miestai kaip Vilnius, Palanga, Tauragė ar Šiauliai iš Vyriausybės gavo lėšų centrų sutvarkymui tai kodėl mes neturėtume gauti? Reikia Vyriausybei teikti investicinį projektą", - sakė A.Kupčinskas.

Šiuo metu rengiamos koncesijos konkurso sąlygos požeminių automobilių stovėjimo aikštelių įrengimui. Planuojama, kad pirmoji tokia aikštelė bus pastatyta po Donelaičio gatve.

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją