Kitą savaitę miesto Tarybos komitetai pradės svarstyti Architektūros ir urbanistikos skyriaus parengtas naująsias išorinės vaizdinės reklamos taisykles. Šio dokumento projektą išnagrinėjo ir komitetams perdavė Tarybos kolegija.
„Iki šiol Savivaldybė vadovavosi ūkio ministro patvirtintomis tipinėmis išorinės reklamos taisyklėmis. Mes manome, kad atėjo laikas miestui turėti naują gerokai konkretesnį, visas reklamos sritis apimantį bei daug griežčiau reglamentuojantį dokumentą. Bandysime įvesti tvarką, nes pastaraisiais metais Panevėžyje pridygo tiek reklamos stendų, kad jau imame panašėti į daugelį kaimyninės Lenkijos miestų“, – „Panevėžio balsui“ sakė naujųjų išorinės vaizdinės reklamos taisyklių autorius miesto dizaineris Romualdas Lukšas.
Daugiau apribojimų
Architektūros ir urbanistikos skyriaus tarnautojo teigimu, jei komitetai, o paskui ir visa Taryba pritars, reklaminių stendų savininkai privalės paisyti dar daugiau apribojimų. Pavyzdžiui, yra siūloma visiškai uždrausti statyti reklamos stendus miesto žaliuosiuose plotuose – naujųjų taisyklių rengėjai įsitikinę, kad tokia reklama neturėtų gožti Panevėžio panoramos vaizdų, jaukti miesto kraštovaizdžio.
Naujojo dokumento projekte taip pat neleidžiama reklama ant Panevėžio tiltų, viadukų, tunelių.
„Įsigaliojus naujoms taisyklėms, reklamos stendų savininkams teks atsakomybė prižiūrėti ne tik juos, bet ir teritoriją aplink – kuopti, šienauti žolę. Didelis dėmesys bus skiriamas reklamos tekstams, griežčiau apibrėžiama pavadinimų užsienio kalba naudojimo tvarka“, – tvirtino R.Lukšas.
Rinkliavos turėtų didėti
Miesto dizaineris tvirtino neabejojantis, kad Panevėžyje jau būtina didinti komercinės reklamos rinkliavas, ir tai ketinąs inicijuoti Tarybai patvirtinus naująsias išorinės vaizdinės reklamos taisykles.
„Didesni įkainiai ne tik papildytų miesto biudžetą, bet ir sumažintų norinčiųjų statyti reklamos stendus skaičių“, – įsitikinęs R.Lukšas.
Dabar rinkliavos dydis už komercinę reklamą ant Savivaldybės pastatų ar valstybinės žemės priklauso nuo reklaminio stendo įrengimo vietos. Panevėžys yra padalytas į tris zonas, ir rinkliava, nelygu kurioje zonoje pastatyta reklama, siekia nuo 20 iki 60 centų už kvadratinį reklamos ploto metrą per parą.
R.Lukšas neslėpė ateityje turįs planų sudaryti komisiją, kuri svarstytų ir vertintų verslininkų paraiškas mieste įrengti reklaminius stendus.
„Ta komisija būtų tarsi praeityje funkcionavusi meno taryba. Šiuo metu Savivaldybė prašymų statyti reklaminius stendus sulaukia tokios gausybės, kad Panevėžys virstų tikru reklamos skydų mišku, jei visus projektus palaimintume“, – sakė miesto dizaineris.