Trečiadienį išvykęs vicemeras aplankys Strasbūrą ir Klermoną-Feraną, kur susitiks su kompanijos "Lohr Industrie" atstovais, susipažins su šių miestų viešojo transporto sistemomis, pranešė dienraštis "Lietuvos rytas".
Su "Lohr Industrie" specialistais R.Adomavičius bendravo visai neseniai Vilniuje. Tramvajų su ratais prancūzai Lietuvos sostinėje pristatė prieš dvi savaites.
Ši vicemero išvyka surengta savivaldybės iniciatyva. Pati kompanija į Prancūziją Vilniaus valdžios nekvietė.
Nors pats R.Adomavičius pripažino, kad kalbėti, ar toks tramvajus tinka Vilniui, anksti, neatsispyrė pagundai ne tik juo pasivažinėti Prancūzijoje.
Vicemeras prisipažino, jog po dviejų savaičių apžiūrėti tramvajaus vyks ir į Italiją.
"Aš nesu toks turtingas, kad pats mokėčiau už kelionę", - aiškino R.Adomavičius, paklaustas, kas finansuos jo išvyką į Prancūziją.
Bet vicemeras kelionės išvakarėse tikino nežinąs, kiek kainuos skrydis, nes esą dar nematė dokumentų.
Pigiausiai iš Vilniaus į Klermoną-Feraną galima nuskristi už 2,5 tūkstančio litų. Kiek iš tikrųjų kainuos kelionė, paaiškės vicemerui sugrįžus. Vilniaus savivaldybė neseniai paskelbė, kad taupys komandiruotėms, ir smarkiai apkarpė šiam tikslui skirtas lėšas.
"Lohr Industrie" atstovas Laimonas Bučnys sakė, kad ši išvyka surengta savivaldybės iniciatyva. Pati kompanija į Prancūziją Vilniaus valdžios nekvietė.
"Savivaldybė kol kas tik renka informaciją. Tramvajus mes jai pristatome jau dvejus metus, bet kol kas viskas tik tuo ir baigiasi", - kalbėjo L.Bučnys.
Kad jokių konkrečių sutarčių Prancūzijoje nepasirašys, patvirtino ir R.Adomavičius. Tiesiog jis išbandys, ar gerai rieda tokie tramvajai.
Klermono-Ferano mieste įrengta pirmoji kompanijos "Lohr Industrie" pagaminto tramvajaus 14,2 kilometro ilgio trasa.
R.Adomavičius išvyko į Prancūziją apžiūrėti konkretaus modelio, nors savivaldybė šiuo metu dar tik rengiasi skelbti tarptautinį konkursą parengti galimybių studiją.
Specialistai turėtų nustatyti, kuri transporto rūšis miestui naudingesnė - tramvajus ar metro. 800 tūkst. litų kainuojantį studijos rengimą finansuos Europos Sąjunga.
Apytiksliais apskaičiavimais, vienos tramvajaus linijos iš stoties į Santariškes tiesimas kainuotų apie 345 milijonus litų.
R.Adomavičiaus išvyką į Prancūziją sukritikavo viešosios įstaigos "Vilniaus metro" direktorius Rimantas Pūkelis.
Ši įstaiga ne kartą kreipėsi į savivaldybę, siūlydama deleguoti valdininkus į įvairias tarptautines konferencijas viešojo transporto klausimais. Tačiau viskas veltui - į pasiūlymus savivaldybė nereagavo. Nevažiavo valdininkai net į svarbią konferenciją, skirtą transporto finansavimo klausimams.
"Tai juk daug svarbiau negu pasivažinėti vienu tramvajumi", - stebėjosi R.Pūkelis.
"Vilniaus metro" atstovų tvirtinimu, Vilniuje būtų keblu įrengti net vienintelę tramvajų trasą iš stoties į Santariškes: tektų perkloti inžinerinius tinklus, Senamiestyje atlikti archeologinius kasinėjimus, nugriauti trukdančius pastatus šalia siaurų gatvių.