Vyriausybės kancleris Antanas Zenonas Kaminskas, "Ekstros" paklaustas, kodėl tokia "ūkiška" komisija, atsakė, jog viskas yra atvirkščiai.
"Vyriausybė iki šiol pirkdavo ūkines paslaugas, tam yra sudaryta nuolatinė komisija. Kadangi šis konkursas specifinis, labiau kūrybinis, mes sudarėme ir specialią komisiją", - kanclerio teigimu, abejonių vertintojų išmanymu, kaip turėtų būti formuojama Lietuvos įvaizdžio strategija, kilti negali. Mat K.Jankauskas - žurnalistas, o A.Kuckaitė keletą metų dirbo Europos Komisijoje ir puikiai nutuokia, kokia informacija apie Lietuvą labiausiai sudomintų užsienio šalis.
Kodėl komisijos daugumą sudaro finansininkai-ūkininkai bei eilinis Teisės departamento patarėjas, A.Z.Kaminskas rado saliamonišką paaiškinimą. Girdi, projektuose bus aptarti ir ekonominiai, ir galbūt teisiniai klausimai, pagaliau konkurso dalyvių pateiktą kai kurią informaciją apie juos pačius reikės patikrinti teisininkams ir finansininkams.
Vertinimo komisijos pirmininkas K.Jankauskas "Ekstrai" patarė nepriekabiauti bandant išsiaiškinti, kokiu principu ir kodėl sudaryta būtent tokia komisija, o pasiskaityti Viešųjų pirkimų įstatymą, kuriame nurodoma, kaip sudaromos komisijos. "Ekstra" pasiskaitė ir sužinojo, jog įstatymas reikalauja tik vieno: komisiją turi sudaryti ne mažiau kaip trys vertintojai, atsižvelgiant į jų ekonomines, technines, teisines žinias. Esant reikalui, vertintojai gali būti samdomi. Taigi išeitų, jog Vyriausybės kanceliarija nevisiškai pasitiki ūkininkų žiniomis, todėl tarytum apsidrausdama nuo galimų nesusipratimų vertinant konkurso rezultatus, net keletą jų įtraukė į komisiją.
"Ūkininkai balsuos už finansinę projekto dalį, likusieji – už kūrybinę", - tokį atsakymą rado A.Z.Kaminskas, kelis kartus perklaustas, ką bendra buhalteris turi su Lietuvos įvaizdžio formavimo strategija ir ar jam nepritrūks kompetencijos vertinti įvaizdį. A.Z.Kaminskas "Ekstrai" paneigė sklandančius gandus, kad rugpjūčio 23 d. pasibaigusio konkurso nugalėtoju bus pripažinta viešųjų ryšių bendrovė "Viešųjų ryšių partneriai" (VRP), o už projektą Vyriausybė sumokės apie 200 tūkst. litų.
"Jei tik tiek tektų mokėti už tinkamiausią projektą, mes džiaugsimės. O kokie ryšiai Vyriausybę arba komisijos narius gali sieti su šia bendrove, man nežinoma", - kanclerio šaltakraujiškumas rodė, jog šiuo metu jo nėra pasiekusios kalbos apie galimą neskaidrų konkursą.
Tačiau kalbos apie tai greičiausiai nėra iš piršto laužtos. Vienas pagrindinių konkurso rengėjų reikalavimų - projekto tiekėjo 2002, 2003, 2004 metų kasmetinė apyvarta turi būti ne mažesnė kaip 1 milijonas litų. Tokių viešųjų ryšių bendrovių šiandien Lietuvoje - tik dvi: VRP ir "Alora". "Tai atviras konkursas, jame gali dalyvauti ir užsienio firmos", - ramino A.Z.Kaminskas.
VRP ryšiai su Vyriausybe nėra užmaskuoti. Vienas VRP partnerių - komunikacijos mokymų paslaugas teikianti bendrovė "Komunikacijos mokykla". Pastarosios klientas - Vilniaus universiteto Tarptautinis žinių ekonomikos ir žinių vadybos centras, kuriam vadovauja profesorius Renaldas Gudauskas. Šis mokslininkas tik prieš kelias savaites buvo priverstas atsistatydinti iš premjero Algirdo Mykolo Brazausko patarėjų. Mat Palangos centre buvo aptiktas neblaivus ir pasipriešino policijai.
Ir dar viena detalė: prieš metus vykstant konkursui eiti Vyriausybės Informacijos ir komunikacijos departamento direktoriaus pareigas, vertinimo komisijos pirmininku buvo paskirtas R.Gudauskas.
Konkursą du kartus (pirmojo rezultatai buvo apskųsti) laimėjo K.Jankauskas.
Pirmadienio "Extroje taip pat skaitykite: