Ant bangos – metroseksualų priešingybė lumberseksualai (angl. lumberer – medkirtys), pabrėžiantys gaivališką jėgą, patogumą, dažnai su išpuoselėta barzda, tatuiruotėmis ir kitais tradiciškai vyriškais laikomais atributais.

Knygos „Mados psichologija“ pristatyme kalbėdamas apie lumberseksualus, dr. Eugenijus Skerstonas kaip skiriamąjį jų bruožą minėjo languotus, prasegtus languotus flanelinius marškinius, po kuriais matyti plaukuota krūtinė ir barzdas. „Tokio tipo vyrus matome pjūklų ir žoliapjovių reklamose“, – juokavo mados tyrinėtojas.

Lumberseksualai vilki vilnonius megztinius, mūvi džinsines kelnes, avi grubius odinius batus. Populiarios kepurės, kuprinės.

Manoma, kad lumberseksualų judėjimą paskatino priešinimasis rutinai, nenoras būti nuolankiu tarnautoju, kuris biure nuo ryto iki vakaro lenkia nugarą tam, kad prisipirktų gražių drabužėlių, gaiviai kvepėtų, savo laisvę ir jėgą paaukotų vizitams į grožio salonus ir subtiliems aksesuarams pirkti.

Miesto džiunglių užkariautojai

Lumerseksualams svarbiausia patogumas: judesių nevaržantys, natūralaus pluošto drabužiai, patogi avalynė, šiltos striukės. Atrodo tarsi „pagerinti“ medkirčiai, tačiau iš tiesų yra miesto džiunglių užkariautojai: projektuotojai, ekspertai, programuotojai, kurių kuprinėse – kompiuteriai, o ne įrankiai, kaip atrodytų iš pirmo žvilgsnio.

Kaip pastebėjo mados tyrinėtojas E. Skerstonas, moteriškumo standartai daugmaž aiškūs, tačiau apibūdinti vyrą sunkiau: „Šiuolaikinė moteris drąsi, savimi pasitikinti, o apie vyrą niekas nežino, koks jis turi būti. Koks vyro tipas priimtinas puošybos, savikūros srityje – nežinia“.

Pasak antropologo Sauliaus Matulevičiaus, tai ženklas, kad vyriškumo tema Lietuvoje – itin aktuali, kaip ir kitose posovietinėse šalyse, kur be tinkamo vyriškumo pavyzdžio užaugo kelios kartos.

Vyriškumo stereotipai: kas vyriška ir ne?

„Kai kalbame apie vyriškumą ar moteriškumą, koks vyras tikras ar netikras, mes kalbame apie stereotipus, nes tai ir yra stereotipai. Štai metroseksualas – stilingas vyras, su kuriuo galima pasikalbėti apie depiliaciją, manikiūrą, pedikiūrą, kvepalų linijas. Tarp tokių žmonių yra ir labai keistų ir labai normalių žmonių. Pamatyti tokį vyrą tarp turtingų niujorkiečių visai nekeista. Tačiau tikriausiai neįprasta Lietuvos kaime, kur žmonės verčiasi ūkininkavimu ir neturi laiko ar noro puoštis“, – paskaitoje „Tikrasis vyriškumas – alus ir prakaitas ar kojų depiliacija?“ kalbėjo antropologas.
Kitas jo minėtas vyro stereotipas – karys. Jo ginklas yra galios, statuso ženklas. Gentyse kariai išsiskiria makiažu, kuris skirtas gąsdinti priešą, siųsti žinutę, kad toks vyras pavojingas, jo reikia bijoti. „Tai – kitas kraštutinumas, tačiau taip pat susijęs su vyriškumo stereotipu“, – sakė S. Matulevičius.

Pasak jo, panašią žinutę siunčia ir galią, turtą (o gal paskolų dydį?) nurodantys prašmatnūs kostiumai bei automobiliai. Geras automobilis – kaip anksčiau žirgas. Kuo geresnis, tuo tu patikimesnis, geresni tavo kontaktai su aplinkiniais ir pan.

DELFI domėjosi, koks vyras mūsų skaitytojų akimis arčiausiai vyriškumo idealo. Buvo siūlyta pasižiūrėti ir pažymėti vieną iš variantų.


Balsavime dalyvavę 9057 skaitytojai daugiausiai balsų atidavė už nuotrauką, kurioje vaizduojamas kūdikį laikantis vyras. Vyriškiausi jį vadino per 43 proc. balsavusiųjų. Antroje vietoje surinkęs beveik 15 proc. balsų linko specialiųjų pajėgų pareigūnas, trečioje – mylimasis, kuris nuotraukoje buvo vaizduojamas su mergina. Už jį balsavo 13 proc. apklaustųjų.

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (335)