Šios išvados, pagrįstos lėktuvo juodųjų dėžių informacija, buvo paskelbtos, žiniasklaidai pranešus, jog žuvęs pilotas buvo rastas kabinoje tvirtai sugniaužęs vairalazdę; jis tikriausiai stengėsi nukreipti lainerį nuo gyvenamųjų vietovių.

Civilinės aeronautikos administracija CAA taip pat atskleidė, kad „TransAir“ nesugebėjo įgyvendinti apie trečdalio reikalavimų, kurie bendrovei buvo pateikti po kitos žmonių gyvybių nusinešusios lėktuvo katastrofos, įvykusios prieš septynis mėnesius Taivanui priklausančiose vakarinėse Penghu salose.

Pirmajame pranešime apie trečiadienį sudužusio reiso GE235 lainerio paskutiniąsias akimirkas Aviacijos saugumo taryba, tirianti šį incidentą, nurodė, kad viename variklyje „išsiveržė liepsna“, o kitas buvo išjungtas rankiniu būdu.

„Lėktuvas pasiuntė signalą apie liepsnos išsiveržimą viename iš dviejų variklių 10 val. 53 min. 28 sek., kai lėktuvas buvo pakilęs į 1,2 tūkst. pėdų (366 metrų) aukštį, įjungdamas perspėjimą“, – sakė Aviacijos saugumo tarybos direktorius Thomas Wangas, kalbėdamas apie lėktuvo dešinįjį variklį.

„Tuomet kitas variklis buvo išjungtas rankiniu būdu. Pilotas mėgino iš naujo įjungti variklius, bet nesėkmingai. Vadinasi, paskutinėmis skrydžio akimirkomis nebuvo nė vieno variklio traukos. „Šaukinį „Pavojus!“Mes išgirdome 10 val. 54 min. 35 sekundės“, – pridūrė jis.

Th.Wangas sakė, kad kol kas „neišsiaiškinta“, kodėl kairysis variklis buvo išjungtas rankiniu būdu.

„Mes dar nepadarėme jokios išvados“, – nurodė jis.

Tačiau populiarus aviacijos naujienų portalas „Flightradar24“ nurodė, kad pilotai tikriausiai padarė klaidą ir išjungė ne tą variklį.

„Juodosios dėžės duomenys rodo, kad pilotai galbūt išjungė ne tą variklį ir neteko visos traukos, praėjus minutei po pakilimo“, – sakoma portalo paskyroje socialiniame tinkle „Twitter“ paskelbtoje žinutėje.

Dramatiški vaizdai

„TransAsia“ lėktuvas sudužo vos pakilęs iš Songšano oro uosto Taibėjuje; vieno automobilio vaizdo registratorius užfiksavo dramatišką vaizdą, kaip ant šono pasviręs laineris rėžėsi į estakadą ir nukrito Kilungo upėje, nors prieš tai krisdamas išlaviravo tarp daugiaaukščių pastatų.

Lėktuve buvo 53 keleiviai ir penki įgulos nariai. Per šią katastrofą 15 žmonių liko gyvi; gelbėtojai upėje ir panirusiame lėktuvo korpuse tebeieško dar aštuonių dingusių žmonių.

Pilotas Liao Chien-chungas giriamas kaip didvyris, nes jis akivaizdžiai stengėsi nukreipti krintantį lėktuvą nuo pastatų, kad aukų būtų kuo mažiau.

Jis buvo rastas lainerio pilotų kabinoje, abiem rankomis tebegniaužiantis vairalazdę, o jo kojų kaulai buvo sutrupinti, rašo dienraštis „China Times“.

„Jis stengėsi laikyti vairalazdę iki paskutinės akimirkos prieš lėktuvui rėžiantis į upę, mėgindamas suvaldyti jo kryptį ir sumažinti aukų skaičių“, – laikraštis citavo neįvardytus prokurorus, tiriančius šią bylą.

Taivano skrydžių priežiūros institucija penktadienį atskirai pranešė, kad viename šio lainerio variklyje buvo atsiradę problemų per naujutėlaičio lėktuvo skrydį iš ATR gamyklos Prancūzijos mieste Tulūzoje į Taivaną per Makao.

„Vienas variklių ano skrydžio metu prarado trauką, o vėliau jį pakeitė variklių tiekėjas“, – sakė CAA Standartų skyriaus vadovas Clarkas Linas, pridūręs, kad pakeistame variklyje „Pratt & Whitney“ buvo nustatyta montavimo defektų.

Šaltinis
Temos
It is prohibited to copy and republish the text of this publication without a written permission from UAB „BNS“.
BNS
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (54)