Patikslintais duomenimis avarijos metu du žmonės žuvo - avarijos aukomis tapo dvi paauglės kinės, sėdėjusios lainerio gale. 182 patyrė įvairius sužeidimus.
San Fransisko pagrindinė ligoninė nurodė gydanti 34 pacientus, iš kurių penkių būklė kritinė. Kiti pacientai buvo išvežti į kitas ligonines šiame regione.
123 lėktuvu skridę žmonės traumų išvengė, sakė JAV pareigūnai.
Iš viso lėktuvu skrido 141 kinas, 77 Pietų Korėjos piliečiai, 61 amerikietis, 3 kanadiečiai, 3 indai, po vieną japoną, vietnamietį ir prancūzą. Dar trijų keleivių tautybės nepatikslintos. Tarp keleivių buvo 30 vaikų.
Pranešta, kad lėktuvas yra „Boeing 777“, kuris avariją patyrė leisdamasis. Smūgis buvo toks stiprus, kad lėktuvo uodega nulūžo, atskilo ir kitos lainerio dalys.
Laikinai San Francisko tarptautinis oro uostas yra uždarytas: lėktuvai nekyla ir nesileidžia.
Lėktuvas yra stipriai apdegęs, tačiau kol kas nėra aišku, kada lėktuvas užsidegė. Liudytojai pasakoja, kad girdėjo du aiškius sprogimo garsus.
Pirmąjį, kai lėktuvas trenkėsi į nusileidimo taką. Tuomet iš jo ėmė rūkti šviesūs dūmai, operatyviai buvo nuleisti avariniai išlaipinimo takai.
Po to liudytojai matė iš lėktuvo tvarkingai besileidžiančius keleivius, kurie buvo palydėti tolyn nuo lėktuvo.
Antrasis sprogimas nugriaudėjo kiek vėliau, tuomet iš lėktuvo ėmė rūkti juodi dūmai.
"Asiana Airlines" yra antros pagal dydį Pietų Korėjos avia linijos, jos vadinamos vienomis saugiausių oro linijų bendrovių.
Liudininkų pasakojimai
Pasak ekspertų, avariją patyręs lėktuvas turėjo gerą reputaciją. Jo saugumo rodikliai buvo vertinami gerai. Oras lainerio nusileidimo metu taip pat buvo geras. Vienas iš lėktuvo keleivių avariją patyrusio lėktuvo nuotrauką socialiniame tinkle publikavo iškart po avarijos. Jis pranešė, kad nuo lėktuvo atsiskyrė uodega, tačiau daugumai keleivių, regis, viskas gerai. Tačiau vyras paminėjo, kad vyksta toks gelbėtojų sujudimas, kokio neteko matyti po rugsėjo 11-osios įvykių.
Pasak lėktuvo keleivių, smūgis buvo toks stiprus, kad visi žmonės pakilo į orą ir galvomis trenkėsi į lubas. Jis pats iš lėktuvo liepsnų apimto lėktuvo šoko anksčiau nei gelbėtojai paruošė saugesnį nusileidimą. Taip elgėsi ne vienas panikos apimtas žmogus.
Keleiviai teigė, kad niekas nesitikėjo rimtų problemų, nors jiems ir atrodė, kad lėktuvas leidžiasi per greitai ir per žemai. „Viskas įvyko akimirksniu, iš anksto nė vienas žmogus nebuvo sunerimęs“, - svarstė vienas iš keleivių. Tačiau kai įvyko avarija, pasak jo, iš karto kilo panika, chaosas, riksmai. „Mano kėdė atsidūrė ant grindų, visur buvo didžiulė netvarka, mėtėsi daiktai“, - sakė vyras. Tačiau žmonės labai greitai nusiramino, susikaupė ir paliko lėktuvą be stumdymosi ir lipimo vienas ant kito.
Lėktuvu skrido ir vienas iš kompanijos „Samsung“ vadovų Davidas Eunas, kuris iškart po avarinio nusileidimo socialiniame tinkle patalpino žinutę, kad jis patyrė lėktuvo avariją, tačiau nenukentėjo. Jis rašė: "Ką tik sudužo mano lėktuvas San Fransiske. Nulūžo uodega. Atrodo, kad beveik visi yra sveiki. Siurrealu..."
Kitas lėktuvo keleivis pasakojo, kad nelaimė įvyko, kai lėktuvas palietė žemę. Pasijuto kažkoks sukrėtimas, tuomet lėktuvas pradėjo krypti, galiausiai nukrito vienas sparnas.
Vienas iš avarijos liudininkų teigė, kad jam susidarė įspūdis, kad leisdamasis lėktuvas tapo nevaldomas. „Mes išgirdome sprogimą, o tuomet lėktuvas dingo dulkių ir dūmų debesyje. Tuomet išgirdau antrą sprogimą“, - pasakojo jis.
Po avarijos viena iš „Facebook“ vadovybės narių Sheryl Sandberg teigė, kad ji taip pat turėjo skristi šiuo reisu kartu su šeima bei keliais kolegomis, tačiau paskutinę minutę atšaukė savo skrydį.
„Neįtikėtina ir labai pasisekė, kad tiek daug žmonių liko gyvi. Tačiau dar esama daug kritiškai sužeistų“, - sakė San Fransisko meras Edwinas Lee, pareiškęs užuojautą žuvusiųjų ir nukentėjusiųjų šeimoms.
Lėktuvo uodega „atsitrenkė į tūpimo taką, ir lėktuvas nukrypo į kairę nuo tako“, - sakoma Pietų Korėjos susisiekimo ministerijos pranešime, kuris buvo paskelbtas sekmadienį Seule.
Tarp avarijos versijų - piloto klaida
Avarijos priežastys kol kas nėra aiškios, tai paaiškės po detalaus tyrimo, tačiau terorizmo išpuolio galimybė atmetama. Viena iš katastrofos versijų, kad lėktuvas skrido per arti vandenyno paviršiaus.
„Mes buvome per žemai, priartėjome prie vandenyno per greitai. Mus nuo vandens skyrė vos 3-5 metrai“, - tikino vienas iš lėktuvo keleivių. Jo teigimu, žiūrėdamas pro langą jis pastebėjo, kad prieplaukos įlankoje matosi per arti lėktuvo nei turėtų būti. Pasak jo, mažai trūko, kad lėktuvas panirtų į vandenį, todėl pilotas, bandydamas taisyti padėtį, padidino variklio galią, tačiau tai jau nepadėjo. Lėktuvas nusileido netvarkingai. „Mes trenkėmės tikrai stipriai. Pamaniau, kad visiškai netekome važiuoklės“, - sakė jis.
Pasak liudininkų, lėktuvo uodega greičiausiai užkabino pylimą įsibėgėjimo juostos pabaigoje, šoktelėjo, du kartus atsitrenkė į žemę ir prasidėjo gaisras.
Ši avarija buvo pirmoji žmonių gyvybių pareikalavusi „Asiana“ lainerio katastrofa nuo 1993-ųjų birželio, kai šios bendrovės laineris „Boeing 737“ sudužo įsirėžęs į kalną Pietų Korėjoje – tąsyk žuvo 68 žmonės.
„Boeing 777“, kuris gali vežti iki 300 keleivių, yra keleivinis lėktuvas, kuris yra dažnai naudojamas ilgai trunkantiems skrydžiams.
Lėktuvas buvo techniškai tvarkingas
Pietų Korėjos laineris „Boeing 777“, kuris sudužo, kai nulėkė nuo tako San Fransisko oro uoste, buvo pagamintas vos prieš septynerius metus ir jame nebuvo jokių žinomų mechaninių gedimų, sekmadienį pareiškė oro bendrovės „Asiana Airlines“ vykdomasis direktorius.
„Įsigijome šį lėktuvą 2006-ųjų kovą ... Kiek dabar žinome, nebuvo jokių variklių ar mechaninių gedimų“, - bendrovės vadovas Yoon Young-Doo sakė per spaudos konferenciją, pridūręs, kad per tą avariją žuvę du žmonės buvo Kinijos piliečiai.
Pietų Korėjos susisiekimo ministerija atskirai patvirtino, kad abi aukos buvo moterys, gimusios 1996 ir 1997 metais.
Ministerija nurodė, kad lėktuvo uodega kliudė oro uosto taką, todėl laineris nukrypo į kairę ir nulėkė nuo tako. Pasak Yoon Young-Doo, artėjant prie oro uosto įgula paskelbė įprastą pranešimą, „prašydama keleivius prisisegti diržais prieš nusileidimą. Nebuvo paskelbtas joks pavojus“.
Bendrovės vadovas nurodė, kad vieno iš pilotų patirtis buvo daugiau nei 10 tūkst., o kito – per 9 tūkst. skrydžio valandų.
„Mūsų pilotai griežtai atitinka aviacijos taisykles“, - pažymėjo „Asiana“ direktorius.
Jis pridūrė, kad žuvusios moterys iš Kinijos buvo keleivės, kurios sėdėjo lėktuvo gale.