Japonai atliko didžiulį darbą, kuris kainavo per 4 mln. eurų, ir nustatė, kad tinkamiausia vieta giliavandeniam uostui įrengti Lietuvos pajūryje yra ties Melnrage.
Jei dabar reikėtų rengti tokią studiją, ji kainuotų gerokai brangiau. Ir pagal Lietuvos specialistų išvadas išeitų, kad tinkamiausia vieta giliavandeniam uostui įrengti yra ties Melnrage.
Buvęs Klaipėdos valstybinio jūrų uosto generalinis direktorius, o dabar - Klaipėdos jūrų krovinių kompanijos vadovas Valentinas Greičiūnas uosto taryboje perskaitė dar 1996 metais tuometiniam Klaipėdos miesto merui Silverijui Šukiui rašyta raštą.
Jame pagal parengtą "Pramprojekto" studiją buvo išdėstyta, ką reikėtų padaryti, kad prie Melnragės atsirastų galimybė ateityje įrengti giliavandenį uostą. Praėjo dešimtmetis, o situacija prie Melnragės nepasikeitė.
Žmonės ir toliau perka žemės sklypus, stato namus, nors uostininkai planuoja statyti giliavandenį uostą.
Šiandieniniai Melnragės gyventojai dėl to neturėtų jausti jokio spaudimo, tačiau būtų netikslinga, kad Melnragės gyvenvietė toliau plėstųsi. Ateityje, kai konkrečiai reikės nuspręsti, ar prie Melnragės statyti giliavandenį uostą, gyventojams teks kompensuoti patiriamus nepatogumus. Jei nebus sustabdytas Melnragės plėtimasis, kompensacijoms teks skirti pernelyg daug pinigų.
Siūlymui, kad į miesto bendrąjį planą turėtų būti įtraukti privažiavimo keliai ir inžineriniai tinklai į giliavandenį uostą, pritaria visi uosto tarybos nariai, išskyrus Klaipėdos miesto savivaldybės atstovus.
V.Greičiūnas pastebėjo, kad Lietuva turi 99 kilometrus pajūrio, todėl nebūtų didelės skriaudos, jei du kilometrai ties Melnrage būtų atiduoti šalies transporto sistemai ateityje vystyti.
Uosto taryba nusprendė, kad įvairių suinteresuotų bendrovių atstovai detaliau aptars, kaip žmonėms patogiau patekti į kruizinį terminalą prie keltų perkėlos. Tai bus galima daryti ne tik naudojantis pasukamu tilteliu, bet ir eiti per piliavietės teritoriją. Ateityje bus nuardytos dabartinės tvoros palei Pilies gatvę ir įrengti takai.
Kruizinių laivų terminalo operatorė Klaipėdos laivų remonto bendrovė yra įsipareigojusi prie 27-osios krantinės, kur švartuosis keltai, įrengti keleivių laukimo salę ir kasas.