Valstybinės kainų ir energetikos kontrolės komisijos pirmininkas Vidmantas Jankauskas negalėjo atsakyti į klausimą, ar kam nors dar buvo leista įkainius už paslaugas padidinti 100 procentų.

„Transporto sferoje mūsų komisijos išvis nereikia. Kainas turėtų reguliuoti ne komisija, o konkurencija”, – kratėsi atsakomybės V.Jankauskas.

Kaip autobuse

Tačiau geležinkelininkams į konkurenciją nusispjauti. Nuo spalio 1-osios padidinus tarifus traukinių bilietų kainos bemaž susilygins su autobusų. Tarkim, bilietas iš Vilniaus į Kauną kainuos 13,4 lito (autobuso – apie 16 litų), į Klaipėdą – 45,8–49,5 lito (45–51 litas), į Šiaulius – 32,9 lito (35 litai).

Tuo tarpu kelionės trukmės laikas traukiniu ilgesnis nei autobusu. Tik į Šiaulius geležinkeliu galima nukeliauti greičiau.

„Lietuvos geležinkelių” Keleivių vežimo direkcijos direktoriaus pavaduotojas Dalius Žebrauskas minėjo, kad iš karto bilietų kainų dvigubai nedidino vis dėl tos pačios konkurencijos.

Keleivių vežimas ir taip nuostolingas. 100 procentų pakėlus kainas jis bankrutuotų.

Prognozuojama, kad padidinus kainas geležinkeliui teks 2 milijonai litų papildomų pajamų, tačiau keleivių sumažės 10 procentų. Nors bilietų „Lietuvos geležinkeliai” pastaruosius penkerius metus nebrangino, traukinių keleivių nuo 2000-ųjų jau sumažėjo nuo 7,4 milijono iki 5,7 milijono per metus. Pabrangimas praretins ir taip jau pustuščius vagonus.

Nuostolingas vežimas

Kada bilietai kainuos dvigubai daugiau, D.Žebrauskas nedrįso prognozuoti. Tai priklausys nuo degalų kainų.

„Lietuvos geležinkelių” atstovas teisinosi, kad Valstybinės kainų ir energetikos kontrolės komisijos paprašė leisti padidinti įkainius 100 procentų todėl, kad to nereikėtų daryti kelis kartus. Toks sprendimas yra labai nepopuliarus.

Kad keleivių vežimas „Lietuvos geležinkeliams” būtų nenuostolingas, vieno kilometro kaina turėtų būti ne 20, o maždaug 50 centų. V.Jankauskas tai pavadino fantastika.

O keleiviai dar su šypsena prisimena traukinį Vilnius–Šiauliai, kurį sudarė tik du vagonai. Tuose dviejuose vagonuose dirbdavo du palydovai ir nuolat nuobodžiaujantis jų viršininkas. Du vagonus tempdavo lokomotyvas, kuriame dirbdavo taip pat du geležinkelininkai. Šio maršruto jau nebėra. Jis esą buvo nepelningas.