Skrydžių skaičius lyginamuoju laikotarpiu sumažėjo nežymiai - 0,1 proc. iki 22,51 tūkst. pranešė TVOU.

Oro uostas vien rugsėjį aptarnavo 146,02 tūkst. keleivių – 16,4 proc. daugiau nei pernai per tą patį mėnesį, o jame buvo suorganizuota 2,64 tūkst. skrydžių (1,1 proc. daugiau).

Keleivių skaičius auga ir beveik nesikeičia skrydžių skaičius, nes aviakompanijos naudoja talpesnius orlaivius, netankindamos skrydžių grafiko.

Pagal TVOU pervežtų keleivių skaičių aviakompanijų lyderių penketukas nesikeitė. Pirmoji vieta atiteko Latvijos „airBaltic“ (32 proc. visų keleivių rinkos oro uoste), antroji vieta – „Lietuvos avialinijoms“ (28 proc.). Toliau sekė „ČSA-Czech Airines, kuriai priklausė 6,55 proc. rinkos, Vokietijos „Lufthansa“ (6,22 proc.) ir „British Airways“ (4,78 proc.).

Vilniaus oro uostas pernai sulaukė 1,282 mln. keleivių – 28,94 proc. daugiau nei 2004 metais, o skrydžių skaičius uoste išaugo 23,4 proc. iki 29,19 tūkstančio.

Šiemet oro uostas tikisi sulaukti 1,5 mln. keleivių.

Valstybei priklauso 100 proc. Tarptautinio Vilniaus oro uosto akcijų.

Palangos oro uoste - daugiau beveik penktadaliu

Per devynis šių metų mėnesius trečias pagal dydį Lietuvoje Palangos oro uostas sulaukė 73,5 tūkst. keleivių - 18 proc. daugiau nei praėjusių metų tuo pačiu laikotarpiu.

„Esame sparčiausiai augantis pagal keleivių skaičių oro uostas šalyje, kuriame kasmet apsilanko 15-20 proc. daugiau įvairių šalių piliečių. Šiais metais planuojame sulaukti 100 tūkstantojo keleivio“, - pranešime spaudai teigė Palangos oro uosto direktorius Leonas Kvietkauskas.

Kaip jau skelbta, Palangos oro uosto kilimo ir nusileidimo tako saugumui bei aplinkosaugai gerinti bus investuoti 22 mln. litų. Oro uosto modernizavimo projektą gegužę laimėjęs bendrovių „Siemens“ ir „Lemminkainen Lietuva“ konsorciumas jau pradėjo projektavimo darbus.

Modernizavus orlaivių taką, keleivių skaičius turėtų dar labiau išaugti. Palangos oro uostas turės platesnį ir ilgesnį orlaivių taką, vandens surinkimo sistemą ir aukščiausius skrydžių saugumo reikalavimus atitinkančią šviesos signalinių žiburių sistemą.

Anot L. Kvietkausko, po rekonstrukcijos, kurią numatoma užbaigti iki 2007 metų pabaigos, oro uostas visiškai atitiks Tarptautinės civilinės aviacijos organizacijos (ICAO) ir Lietuvos teisės dėl skrydžių saugos aktus.

Prailginus taką po 150 metrų abiejuose galuose miškų apsuptyje esantis takas prailgės iki 2,3 kilometro - juo lėktuvai turės daugiau kelio įsibėgėti ir galės saugiau pakilti. Tako plotis padidės po 2,5 metro ir apims 45 metrus. Neliks jau 30-metį nekeistos dar buvusioje Čekoslovakijoje gamintos apšvietimo sistemos.

Konsorciumo nariai buvo vieninteliai konkurso dalyviai. Konkurso dokumentus iš viso buvo įsigijusios 12 įmonių. Projektas finansuojamas Europos Sąjungos (ES) lėšomis.

Šaltinis
Šias biržos ir makroekonomikos apžvalgas rengia finansų maklerio įmonė “Snoras-Jūsų tarpininkas” (tel. 8-37 322995).
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją