Pasak LAL atstovų, nors gauti visi statyboms reikalingi leidimai, aviakompanijos pasamdyti statybininkai neįleidžiami į oro uostą.

Į Konkurencijos LAL kreipėsi įtardamas, jog oro uosto veiksmai yra neteisėti ir sudarantys kliūtis lygiateisiškai konkuruoti rinkoje. Vilniaus policijos komisariatui oro uosto atstovai skundžiami dėl to, jog, įmonės nuomone, neteisėtai neįsileidžia leidimą statyboms turinčių statybininkų.

Aviakompanija yra numačiusi oro uosto teritorijoje statyti lėktuvų remonto angarus bei keleivių terminalą.

Pasak LAL generalinio direktoriaus Arūno Griškėno, statybos darbams vykdyti Vilniaus miesto savivaldybė leidimą išdavė dar rugpjūčio pradžioje. Tuo tarpu Vilniaus oro uosto atstovai aiškina esą aviakompanija nėra pateikusi visų reikalingų dokumentų.

„Šiandien mūsų nuostoliai dėl statybų sustabdymo siekia daugiau nei 4 mln. litų. Didžiausią nuostolių dalį sudaro rangovams sumokėtos netesybos bei užsakymai, kurių esame priversti atsisakyti, nes jau dabar aišku, jog angaro statybų nepavyks užbaigti laiku. Neatmetame galimybės Vilniaus oro uostui pateikti ieškinį dėl patirtos žalos“, - sakė A. Griškėnas.

Pastatyti modernų lėktuvų remonto angarą savo lėšomis yra įsipareigojusi Vilniaus investicijų bendrovė „Gafizzi Capital“. Ši bendrovė iš LAL dar anksčiau yra perėmusi dalį pastatų – du jų buvo Vilniaus oro uosto teritorijoje ir dabar yra nugriauti.

Pasak pranešimo, nors teisiškai pastatai priklauso „Gafizzi Capital“, tačiau leidimas statyboms išduotas buvusiai pastatų savininkei LAL. „Tačiau lėktuvų angaras priklausys „Gafizzi Capital“, kurį iš bendrovės nuomosis LAL“, - teigė aviakompanijos vadovas.

Vilniaus oro uosto atstovas spaudai Arūno Martinkevičiaus teigimu, oro uostas neprieštarauja angaro statymui.

„Tačiau aviakompanija pagaliau pati turi išsiaiškinti įgaliojimus bei sprendimus su savo verslo partneriais. Tarptautinis Vilniaus oro uostas privalo žinoti, kas ir kaip bus daroma ant jo valdomos žemės“, - sakė A. Martinkevičius.

LAL tikina, jog Vilniaus oro uostas teigia neleidžiantis statybų, nes joms neva trukdo toje teritorijoje esantis trečiasis angaras, kuris priklauso Vilniaus Gedimino technikos universitetui (VGTU). Tačiau pasak A. Griškėno, aviakompanija ir universitetas turi pasirašiusi susitarimus, kuriuose numatyta procedūra, kaip ir kokiu būdu statyboms dalinai kliudantis angaras gali būti nugriautas.

„LAL turi principinį susitarimą su universitetu, kaip su juo bus atsiskaityta už seną avarinės būklės angarą. Bet VGTU angaro galime ir negriauti, nes ir tuo atveju galime pastatyti savąjį angarą”, - sakė A. Griškėnas.

Statybos darbus buvo numatyta pradėti rugpjūčio viduryje, o naujasis angaras turėjo būti pradėtas eksploatuoti šių metų gruodį. Į angarą numatoma investuoti beveik 18 mln. litų. Naujasis orlaivių remonto angaras leis aptarnauti dvigubai daugiau klientų, kurių užsakymų dabar dėl vietos stokos negalima įvykdyti.

LAL pirmąjį šių metų pusmetį patyrė 18,5 mln. litų nuostolių, o per liepą gavo 1,01 mln. litų ikimokestinio pelno. Planuojama, kad iki metų pabaigos nuostoliai sumažės.

2005 metais LAL nuostoliai išaugo 3 kartus iki 27,409 mln. litų, o pajamos – 11 proc. iki 246,415 mln. litų.

Šiuo metu 100 proc. LAL akcijų valdo bendrovė „LAL investicijų valdymas“.

Šaltinis
Šias biržos ir makroekonomikos apžvalgas rengia finansų maklerio įmonė “Snoras-Jūsų tarpininkas” (tel. 8-37 322995).
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją