Pasak miesto Autobusų parko direktoriaus Rimanto Petukausko, penktadienį vakare Panevėžį pasiekę trejų durų autobusai, kuriais gali važiuoti 100 keleivių, šilti, greiti, mažai teršiantys aplinką – minimalus remontas reikalingas tik sėdynėms. Kiek kainavo pirkiniai, direktorius nutylėjo. „Komercinė paslaptis“, – aiškino R.Petukauskas. Pasak jo, tokio amžiaus autobusas kainuoja 10 proc. naujo kainos, tai yra apie 60 tūkst. litų.

Pirkinį spėjo išbandyti ir įmonės vadovas, pats autobusą parvairavęs iš Vokietijos. Kad juose panevėžiečiai bus saugūs, patvirtino ir lenkų policininkai, sustabdę ir nuodugniai patikrinę vieną iš autobusų.

Direktoriaus nuomone, šie autobusai gali būti paskutinis Autobusų parko pirkinys. Nors, anot vadovo, Seimas dar 2003-iaisiais patvirtino Transporto kodekso pataisą, teigiančią, jog komerciškai nuostolingi, tačiau visuomenei būtini maršrutai privalo būti dotuojami iš savivaldybės biudžeto, tačiau miesto Taryba į šį teisės aktą atkreipė dėmesį tik 2006-ųjų spalį, tvirtindama dotacijas Autobusų parkui.

„Bet Tarybos sprendimas nevykdomas – šių metų biudžeto projekte tam lėšų nenumatyta. Aš darbuotojams atlyginimų nekeliu, patalpų neremontuojam, iš įmonės lėšų autobusus perkame – išvados tokios, kad ne mus Savivaldybė, o mes ją dotuojame“, – kalbėjo R.Petukauskas.

Autobusų parkas turi 160 autobusų, iš jų – 20 senutėlių ir būtinų pakeisti „Ikarus“.

Vis dėlto, anot R.Petukausko, įsigyti naujų autobusų būtų įmanoma pasinaudojus Europos Sąjungos struktūrinių fondų parama.