Neįprastas rodykles vairuotojai pastebėjo Vytauto prospekte, M.K.Čiurlionio ir Tunelio gatvėse. “Visiška nesąmonė. Neįsivaizduoju, iš kur jie galėjo atsirasti ir ką jie turėtų reikšti?” - apžiūrėjęs ženklus stebėjosi Kauno policijos eismo priežiūros tarnybos vyresnysis specialistas Linas Gudonis.
Anot jo, apie šiuos ženklus nieko nežinojo Saugaus eismo komisija ir Eismo priežiūros tarnyba. “Mes apie tai turėjome gauti informaciją. Tokie dalykai negali būti daromi taip paslaptingai. Tai - savivalė”, - teigė L.Gudonis.
Pagreitins eismą
AB “Autrolis” energetinio ūkio viršininkas Eugenijus Šmitas neprieštarauja, kad apie naujus įrenginius derėjo pranešti kelių policijai. “Tačiau tai nėra kelių eismo ženklas, todėl ir nepranešėme. Be to, vykdėme Savivaldybės Transporto skyriaus nurodymus”, - tvirtino jis.
Anot E.Šmito, bendrovė įrenginėja troleibusų automatinius iešmus, kurie troleibusų linijas padalija į dvi dalis. “Tai naujos kartos čekiški gaminiai, kurie turi šviesoforiuką - melsvą ženkliuką, rodantį į kairę arba dešinę. Šalia jų įrengtos ir valdymo spintos.
Troleibuso vairuotojas jau iš toli mato rodyklę, todėl gali iš karto persijungti iešmą. Vairuotojas gali važiuoti maždaug 40 km/val. greičiu, nestabdydamas troleibuso. Jeigu reikia persirikiuoti į kairę, o mato rodyklę, rodančią į dešinę, jam tereikia paspausti vieną klavišą ir toliau važiuoti.
Jeigu kryptis tinka - nieko daryti nereikia. Kiekviename troleibuse įrengti specialūs pulteliai. Šiuo metu gatvėse stovi trys nauji iešmai, bet per dvejus metus pakeisime visus 42. Tai naujovė, kurią reikės priimti”, - sakė E.Šmitas.
Savivaldybė nežinojo apie švieslentes
Transporto skyriaus vedėjas Paulius Keras sakė, kad žinojo apie automatinių iešmų keitimą kontaktiniame tinkle. “Tai buvo su mumis suderinta. Tačiau nežinojome, kad kabės ir švieslentės. Jos nėra kelių eismo ženklą imituojantis darinys, todėl neturėtų klaidinti vairuotojų. Aišku, kad “Autrolis” turėjo informuoti Eismo priežiūros tarnybą. Šios bendrovės pareiga paviešinti informaciją”, - sakė P.Keras.
Dalis vairuotojų pamanė, kad mėlynomis rodyklėmis pažymėti greičio matuokliai. “Gal todėl ir kilo šis triukšmas? Tegu taip mano, tada neviršys greičio, bus drausmingesni”, - juokavo E.Šmitas.
Anot jo, tokios švieslentės daug metų naudojamos Čekijoje, Lenkijoje. “Šviesą skleidžia diodai. Kitiems vairuotojams jie neturėtų trukdyti. Vakarais jie šviečia ryškiai, tačiau dieną, kai yra saulėta, troleibusų vairuotojams juos nelengva įžiūrėti. Švieslenčių ryškumas tikrai nebus mažinamas”, - sakė E.Šmitas.