Šie pakeitimai, įsigaliosiantys nuo sausio 1 dienos, apims apie 70 proc. visų Lietuvoje registruotų automobilių.
„Išanalizavome, kokia yra mūsų parko sudėtis, kokie automobiliai vyrauja. Tai būtų viena iš priemonių skatinti žmones pirkti naujesnius automobilius“, – DELFI sakė Susisiekimo ministerijos sekretorius Rimvydas Gradauskas.
Jis atkreipia dėmesį, kad tiems automobiliams, kuriems techninė apžiūra buvo atlikta šiemet ir galioja dvejus metus, nepriklausomai nuo senumo, jos kitąmet atlikti nereikės.
Neatmetama, kad po poros metų ši automobilių senumo kartelė bus dar pakelta. Anot R. Gradausko, remiantis pasauline praktika, kasmetinę techninę automobilio apžiūrą reikėtų numatyti senesniems nei 9 metai automobiliams.
Anksčiau taip pat buvo siūlyta senesniems nei 10, 6 ar 7 metų automobiliams techninę apžiūrą atlikti kasmet.
Susisiekimo ministerijos duomenimis, kaimyninėje Latvijoje pirmą kartą automobilis turi būti tikrinimas po dvejų eksploatacijos metų, o po to – kasmet, o daugelyje Europos šalių pirmoji automobilio techninė apžiūra esą atliekama po trejų eksploatacijos metų, antroji – dar po dvejų metų, o po to automobilis tikrinamas kasmet.
„Regitros“ duomenimis, Lietuvoje yra per 1,4 mln. automobilių, dauguma jų yra senesni nei 10 metų.