Oro uosto atstovų viltys, kad bendrovės, turinčios keleiviams terminale teikti paslaugas, įsikurs bent iki Naujųjų metų, neišsipildė.
Antrame terminalo aukšte, kur turėjo duris atverti įvairios parduotuvės, kol kas tuščia. Kavinės klientams irgi nieko nesiūlo. Dėl to keleiviai, laukdami lėktuvo, vis dar negali pasinaudoti paslaugomis, kurios paprastai teikiamos kitų šalių tarptautiniuose oro uostuose.
Siūlo paskaityti knygą
Sausį naujajame terminale vis dar vyraus štilis. Pirmos trys parduotuvės čia darbą turėtų pradėti vasario 1 d. Tai bus alkoholio, parfumerijos, kosmetikos, konditerijos ir tabako prekybos centrai.
Oro uosto atstovas ryšiams su visuomene Arūnas Marcinkevičius „Vilniaus dienai“ patvirtino, kad keleiviai teiraujasi, kada terminale pagaliau atsiras daugiau paslaugų. „Aplankyti parduotuves nėra pagrindinis žmonių noras“, – sakė A.Marcinkevičius. Keleiviams esą svarbiau kuo greičiau išskristi ir saugiai pasiekti galutinį kelionės tikslą.
„Įrengėme belaidį interneto ryšį, todėl klientai laiką praleidžia naršydami internete. Jis žmones įtraukia taip, kad jiems ne prekybos centrai galvoje. Laukimo salėje šviesu, erdvu – galima skaityti“, – kalbėjo oro uosto atstovas.
Nori išvengti spekuliacijų
Naujajame terminale duris atversiančias parduotuves valdančios bendrovės „Travel retail Vilnius“ generalinė direktorė Orinta Ambrazevičienė nepatogumų patiriančius keleivius sakė tegalinti nuteikti optimistiškai. Girdi, netrukus terminale bus atidarytos modernios, visiškai naujo tipo parduotuvės, kokių Vilniaus oro uoste anksčiau nebuvo.
„Viską įrengę galėsime didžiuotis. Keleiviai pasijus kaip normaliame tarptautiniame oro uoste, tarkime, Kopenhagoje, Frankfurte ar Hamburge. Klientai išvys iš esmės identišką vaizdą: parduotuvių interjeras ir eksterjeras, aptarnaujančio personalo apranga, asortimentas bus tokie pat kaip kitur“, – aiškino O.Ambrazevičienė.
Iš viso naujajame pagal Šengeno reikalavimus įrengtame Vilniaus oro uosto terminale dirbs 10 parduotuvių. Kada likusios 7 pradės veikti, O.Ambrazevičienė prognozuoti nenorėjo. „Paskui būna įvairių spekuliacijų. Esą žadėjote, bet vėluojate ir taip toliau“, – atsakyti išsisukinėjo bendrovės „Travel retail Vilnius“ generalinė direktorė.
Atitinka tarptautinius standartus
Naujo terminalo Tarptautinio Vilniaus oro uostui prireikė po to, kai Lietuva įstojo į ES ir pagausėjo keleivių iš Šengeno zonos valstybių. Tikimasi, kad naujajame terminale bus aptarnaujama apie 3 mln. atvykėlių per metus.
100 mln. litų vertės terminalas sujungtas su dabartine išvykimo sale. Į jį įėjus pirmiausia patenkama prie 12 naujų registracijos stalų. Perėję saugumo tikrinimo zonas, kurių yra penkios, keleiviai pateks į vadinamąją steriliąją zoną. Joje bus dvi kavinės, 880 kv. metrų ploto parduotuvės.
Pirmame terminalo aukšte įsikūrę pasieniečiai ir muitininkai. Čia įrengta ir bagažo tvarkymo salė. Antras aukštas skirtas išvykstantiems, trečiasis – atvykstantiems keleiviams.
Trečiame aukšte bus VIP salė su prezidento ir diplomatų kambariais, taip pat Verslo klubas.
Keleiviai į lėktuvus iš oro uosto pastato pateks per vadinamąsias rankoves, jų bus šešios.
Oro uosto atstovai tvirtina, kad terminalo įranga aviacijos saugumo požiūriu atitinka visus šiuolaikinius reikalavimus. Todėl nebus sudėtinga keleivių bagaže aptikti, pavyzdžiui, sprogmenis arba kitokias pavojingas medžiagas, o pasieniečiai galės greitai nustatyti ieškomus asmenis.
„Vilniaus dienoje“ taip pat skaitykite:
Socialdemokratų maištininkai kelia galvas
Akcizas – juodosios rinkos variklis
Valdžia prisiminė miesto kultūros darbuotojus