Vos įlipus į vieną iš keturių keleivinio traukinio vagonų, tampa aišku, kad daugeliui ši kelionė toks pat įprastas veiksmas, kaip atsikėlus iš ryto išsivalyti dantis. Ryto keleiviai iš karto suoluose įsitaisė taip, tarsi tai būtų patogūs foteliai jų namuose. Kas nieko nelaukdamas atsirėmė į sieną ir grįžo į rytinį sapną, kas susirangė ant laisvų suolų. Įprastą kelionės ritmą tik sutrikdė staiga pasirodžiusi konduktorė, paprašiusi keleivių parodyti bilietus.
„Važiuoju į darbą Vilniuje, vakare grįšiu atgal – taip kiekvieną dieną jau treji metai. Įpratau. Prieš trejus metus baigiau mokslus ir susiradau darbą sostinėje, bet gyventi sugrįžau į Kauną. Kelionėse per dieną praleidžiu apie tris valandas, bet kai paskaičiuoji, kad Vilniuje automobilių spūstyse užtrunki tiek pat, tai nėra taip baisu“, – pasakojo 27 metų Donatas.
„Traukiniu pasiekti Vilnių pigiau, pabandykit važiuoti traukiniu, o po to – automobiliu ir pamatysite akivaizdų skirtumą“, – dėstė kaunietis Kęstutis.
„Sunku kiekvieną rytą darban į Vilnių vykti traukiniu, bet automobiliu būtų brangiau. Buto taip pat neapsimoka nuomotis, todėl taip ir keliauju“, – bendrakeleiviui pritarė Ilona Virvilaitė.
Žiemos rytais šąla
Rytiniu traukiniu į Vilnių važiavę kauniečiai pasakojo, kad ši kelionė į sostinę – ne visada maloni. Sunkiausia, kai spaudžia šaltukas. Įlipus į po nakties įšalusį vagoną norisi, kad kelionė kuo greičiau baigtųsi. Tačiau viltys, kad taukiniai iki Vilniaus važiuos greičiau ir bus šiltesni, šią žiemą dar neišsipildys. Bendrovė „Lietuvos geležinkeliai“ tik kitą rudenį tarp Vilniaus ir Kauno planuoja paleisti modernų dviaukštį traukinį, kuris kelionės tikslą pasieks per 45 minutes.
„Tikiuosi, kad pradėjus važinėti greitajam traukiniui, kasdienės kelionės laikas sutrumpės apie valandą. Jau dabar svajoju, kaip bus šilta ir malonu juo keliauti“, – šyptelėjo Donatas.
„Pagrindinė problema – pro vagono langus švilpiantis vėjas ir retai įjungiamas šildymas. Peršalus užpuola ligos, tenka darbą praleisti“, – guodėsi I.Virvilaitė.
Tarp vykstančiųjų į Vilnių buvo lengva atskirti moksleivius ir studentus – jie rankose laikė knygas ir paskaitų konspektus.
„Kasryt važiuoju į pamokas. Iš Vilniaus su tėvais persikraustėme gyventi į Kauną, nesinorėjo rinktis kitos mokyklos, nebedaug liko – esu abiturientė. Traukiniu keliauti patogiau ir pigiau: autobusu kelionė kainuoja 19 litų, o traukiniu – 13 litų. Gaila, kad moksleiviams traukiniuose netaikomos nuolaidos kaip studentams“, – pasiskundė 18-metė Chaja.
Siūlė kailines beždžionėles
Daugiausiai apie keliaujančiuosius žino traukinio kontrolieriai. „Daugiausia nesusipratimų patiriame bendraudami su girtais agresyviais keleiviais. Tuomet tenka pasitelkti įtikinėjimo meną, kad šie nusipirktų bilietą, arba kviesti policiją. Tačiau dauguma keleivių – mandagūs žmonės. Žinoma, pasitaiko ir visokių keistuolių“, – pastebėjo trejus metus traukinio konduktore-kontroliere dirbanti Janina Urbonienė.
Grįžtant atgal iš Vilniaus į vagoną įėjęs vyriškis keleiviams ėmė siūlyti po penkis litus pirkti paties gamintas kailines beždžionėles.
„Savo rankomis gaminau iš dirbtinio kailio, tinka kabinti automobilyje“, – greitakalbe bėrė į Kauną keliavęs Vytautas Šležas.