Kiekvienas antradienis sostinės troleibusams – išbandymų diena. Į 1-ąjį troleibusų parką atvykstančių bendrovės „Tuvlita“ kontrolierių laukiama su nerimu: galės troleibusas po techninės apžiūros išvažiuoti į gatvę ar ne. Tiesa, dokumentus tikrinti užima daugiau laiko nei pati apžiūra. Viskas gerai. Kitas. Kontrolierius tik spėja pildyti techninės apžiūros dokumentus ir dėlioti spaudus.

Po trijų žemagrindžių į liniją įrieda senutė „Škoda“. Patikrinamos šviesos, judama pirmyn ir... „Stop“, – ištiesė ranką kontrolierius. Stendas rodo gedimą: nesubalansuoti priekiniai stabdžiai.

„Stabdžiai – didžiausia senesnių troleibusų bėda. Dėl jos nepereinama techninė apžiūra. Arba jie nesubalansuoti, kaip šiuo atveju, arba blogai veikia. Gaila, neturime įrangos naujų troleibusų elektronikai tikrinti. Tikrai rastume nesklandumų“, – neabejojo stabdžius tikrinantis „Tuvlitos“ kontrolierius Marijanas Pumputis.

Pagedusius stabdžius tuoj pat sureguliuoja troleibusų parko mechanikas. Jam pasidarbavus tolesnė troleibuso apžiūra nebestringa.

Yra rimtesnių problemų

Viešojo transporto priemonių techninė apžiūra atliekama kas pusmetį. Kiekvieną kartą – tos pačios bėdos.

„Labai patogu, kad techninė apžiūra atliekama mūsų patalpose. Jeigu kur netvarka, pareguliuojame vietoje arba pervarome troleibusą į gretimą liniją. Nėra buvę atvejo, kad troleibusas būtų nepataisomai sugedęs“, – komentavo tikrinimo procesą prižiūrėjęs „Vilniaus troleibusų“ techninis direktorius Jurijus Komarovas.

Tačiau iš „pareguliavimo“ naudos nedaug. Tikrintojai prisipažįsta nuolaidžiaujantys troleibusų parko vadovybei ir į kai kuriuos trūkumus žiūrintys pro pirštus. Nors priežasčių troleibusui nepereiti techninės apžiūros tikrai yra.

„Pagal galiojančius normatyvus stabdžiai subalansuoti tik 30 proc. troleibusų, tačiau ir šis milžiniškas disbalansas dažnai pažeidžiamas. Žinoma, tuomet liepiame susitvarkyti. Tiesa, 90 proc. visų troleibusų galima nepraleisti vien dėl surūdijusio kėbulo“, – dėstė kontrolierius, rūdžių išėstas dalis pažymėdamas kaip smulkų trūkumą.

Nauji nereiškia geri

Kiek aštriau apie troleibusų techninę būklę yra atsiliepusi „Vilniaus troleibusų“ profsąjungos pirmininkė Danuta Iljina. Duodama interviu „Vilniaus dienai“ ji teigė pati niekada nevažiuojanti senu troleibusu ir patarianti to nedaryti keleiviams, branginantiems savo sveikatą ir gyvybę. Anot jos, netgi naujai pirkti troleibusai kelia nemažai problemų. „Daug gamybos defektų, nekokybiškas surinkimas“, – tvirtino D.Iljina. Moteris teigė, esą jei būtų jos valia, nurašytų bent 42 proc. visų troleibusų.

„Esu gavusi vairuotojų pranešimų dėl neveikiančių stabdžių. Neseniai buvo įvykis troleibusų parko teritorijoje. Nesuveikus stabdžiams vienas troleibusas rėžėsi į priešais stovintį. Įsivaizduojate, kas būtų, jei tuo metu už pirmojo troleibuso būtų stovėjęs žmogus? Iš žmogaus būtų nieko nelikę“, – pasibaisėjo D.Iljina.

Išlaidos

Vilniuje kursuoja 320 troleibusų. Vieno troleibuso techninė apžiūra kainuoja apie 65 litus. Visi nauji troleibusai privalomai draudžiami kasko. Mėnesiui toks draudimas kainuoja apie 115 litų.

Elektros kilovatvalandė piko metu troleibusų parkui kainuoja 54 centus. Per mėnesį elektros sunaudojama už 800 tūkst. litų.

„Vilniaus dienoje“ taip pat skaitykite:

Agresija mokyklose veržiasi per kraštus

Pigesnių kelionių rebusas

Būsima mama? Nieko, pastovėsite