Pastaruoju metu dyzelinui skirta suma išaugo milijonu litų ir dabar siekia apie 3,2 mln. litų per mėnesį. „Už litrą dyzelino mokame 25 centais pigiau nei jis kainuoja degalinėje, tačiau per dieną degalams vis tiek išleidžiame apie 100 tūkst. litų“, – sakė įmonės generalinis direktorius G.Nakutis.
Išaugusios išlaidos „Vilniaus autobusus“ privertė susimąstyti apie alternatyvius degalus. Po kelių savaičių autobusų parko teritorijoje iškils speciali suslėgtų gamtinių dujų degalinė – šiuo metu atliekami žemės paruošimo darbai kompresorinei statyti.
100 ekonomiškų autobusų
Birželio antroje pusėje mieste pasirodys dvi dešimtys autobusų, varomų suslėgtomis dujomis. Vietoj tradicinių degalų bakų autobusai turės suslėgtų gamtinių dujų rezervuarus.
Šių metų pabaigoje tokių autobusų Vilniaus gatvėse turėtų būti apie 50, o 2009-aisiais jų skaičius išaugs iki šimto. Vadinasi, kitąmet trečdalis miesto autobusų važinės varomi ne dyzelinu, o suslėgtomis gamtinėmis dujomis.
„Kubinis metras dujų, galintis atstoti litrą dyzelino, kainuos apie 80 centų pigiau. Kai sostinėje važinės šimtas tokių autobusų, per metus bus nuo 1,5–2 mln. litų mažesnės sąnaudos nei šiuo metu“, – džiaugėsi G.Nakutis.
Po rinkimų kainos padvigubės
Vis dėlto vežėjai puse lūpų užsimena, kad katastrofiškai prastos „Vilniaus autobusų“ finansinės padėties keli milijonai neišgelbės. Anksčiau ar vėliau teks kelti keleivių bilietų kainas. Kalbama, kad jos skaudžiai kirs per miestiečių kišenę. Didesnių kainų reikėtų tikėtis po Seimo rinkimų, įvyksiančių spalį.
Vienkartinio bilieto kaina nuo 1,1 lito greičiausiai šoktelės iki 2 ar net 2,5 lito.
„Susidaro įspūdis, kad dabartinė miesto valdžia nori autobusų ir troleibusų parkus privesti prie bankroto. Tačiau padėtis pasikeis po rinkimų: tada vilniečius supurtys viešojo transporto kainų šokas. Kitose Europos šalyse įprasta, kad transportas pabrangsta apie 7 proc. per metus. Gyventojai to net nejaučia“, – pasakojo Vilniaus miesto tarybos narys Vilius Navickas.
Savivaldybės įmonės „Susisiekimo paslaugos“ direktorius Vaidotas Antanavičius ne kartą yra atkreipęs dėmesį, kad dabartinės viešojo transporto kainos Vilniuje neatitinka ekonominės realybės.