Beveik visame pasaulyje benzinas yra brangesnis už dyzeliną, nes pastarasis yra antrinis naftos produktas. Tačiau Lietuvoje pastaruoju metu susiklostė atvirkštinė situacija, ir dyzelino litras kainuoja vos ne pusę lito brangiau už benziną. Negana to, jis brangsta ir toliau. Pirmiausia dėl degalų kainų gerokai sumažėjo dyzelinių automobilių paklausa.

UAB „Milnora“ autocentro, prekiaujančio naujais „Ford“ ir „Mitsubishi“ markių automobiliais, pardavimo vadovas Vidas Vasiliauskas pritarė, kad per gana trumpą laiką dyzelinių automobilių paklausa sumažėjo gerais 50 procentų ir pirkėjai jais beveik nesidomi. Anot specialisto, pirkėjų akys vis labiau krypsta į benzininius automobilius.

„Pirkėjų pasirinkimą dažniausiai lemia trys kriterijai, – akcentavo V.Vasiliauskas. – Pirma, dyzelinis automobilis yra 10 ir daugiau procentų brangesnis už analogiškos markės ir modelio benzininį automobilį. Antra, dyzelinio automobilio eksploatacija, remontas, techninis aptarnavimas yra maždaug 5–10 procentų brangesnis. Trečia, nors ir sunkiai daug kam suvokiama priežastis yra dyzelino ir benzino kainų skirtumas. Be to, daug ką lemia ir palūkanos. Perkant brangesnį automobilį per banką tenka sumokėti ir gerokai didesnes palūkanas.“

V.Vasiliauskas aiškino, kad pagal dabar esančias kainas įsigijus dyzelinį automobilį ir su juo kasmet nuvažiuojant po 30 tūkstančių kilometrų, jo eksploatacijos kaštai susilygins tik po penkerių metų, o tada dažnas jau keičia transporto priemonę.

Kad sumažėjo dyzelinių automobilių paklausa, patvirtino ir UAB „Autotopus“ pardavimo vadybininkas Gintaras Bartkevičius. Jis irgi sakė manantis, kad pokyčius lėmė išaugusios dyzelino kainos. Anot vadybininko, anksčiau benzininių ir dyzelinių automobilių buvo parduodama maždaug po lygiai, o dabar iš dešimties parduotų automobilių šeši ar net septyni yra benzininiai.

„Šiek tiek pasikeitė žmonių įpročiai, – sakė G.Bartkevičius. – Anksčiau dyzelinius automobilius dažniausiai pirkdavo įmonės, o privatūs pirkėjai rinkdavosi tarp dyzelinio ir benzininio. Dabar vis labiau domimasi benzininėmis mašinomis. Kiekvienas rinkdamasis transporto priemonę pirmiausia paskaičiuoja. Jei numatoma per metus nuvažiuoti 50 tūkstančių kilometrų, vis dėlto labiau apsimoka pirkti dyzelinį automobilį, jei gerokai mažiau, – benzininį.“