PB apie praėjusį šeštadienį įvykusią avariją papasakojo siauruku važiavusi panevėžietė. „Tądien rytiniu reisu važiavusi kompanija buvo išlaipinta kažkur 18-ajame kelio kilometre miške. Tuščias vagonas nuvažiavo į Raguvėlės stotį apsisukti. Deja, sutartu laiku turėjęs atvykti traukinukas taip ir nepasirodė. Tik po gerų dviejų valandų pasirodė siaurukas ir keleiviai buvo atvežti į Panevėžio geležinkelio stotį“, – pasakojo pavardės nenorėjusi sakyti moteris.
Pasak moters, paaiškėjo, jog nuvykęs į Raguvėlės stotį apsisukti, vienas siauruko vagonas nuvažiavo nuo bėgių. „Tad kol buvo pakviesta speciali technika ir kol ji atvažiavusi vėl pastatė vagoną, praėjo nemažai laiko“, – teigė kelionės dalyvė. Beje, neoficialiomis žiniomis, tą patį šeštadienį vakarinis siauruko reisas vėlavo dvi valandas.
Apie avariją – nė žodžio
Vakar PB pradėjus domėtis savaitgalį vykusia avarija, „Aukštaitijos siaurojo geležinkelio“ vadovas Gintaras Kerbedis buvo itin kategoriškas ir arogantiškas. Tik išgirdęs dėl ko jam skambina žunalistai, pareiškė: „Ką jūs, žurnalistai, girdėjote, dar nieko nereiškia. Atsibodo jūsų girdėjimai. Viso geriausio, ponia.“ Po šių žodžių G.Kerbedis išjungė telefoną.
Apie avariją kalbintas „Aukštaitijos siaurojo geležinkelio“ direktoriaus pavaduotojas technikai Žydrūnas Kvedaras aiškino, jog apie siauruko avariją girdįs pirmą kartą. „Man niekas nepranešė. Aš šeštadienį nedirbau. Esu atsakingas už remontą, o už eismą atsakingas stoties viršininkas, kuris tiesiogiai pavaldus direktoriui“, – telefonu sakė Ž. Kvedaras.
Susidomėjo informacijos nutekėjimu
Apie avariją nenoriai kalbėjo ir Raguvėlės geležinkelio stoties viršininkas Deimantas Letkauskas. Kaip manoma, Raguvėlės stotyje sukęsis siaurukas nuvažiavo nuo bėgių. Telefonu kalbintas stoties viršininkas į PB žurnalistų klausimą atsakė klausimu: „Kas jums davė tokia informaciją? Viskas buvo ne taip. Nėra ką pateikti. Dabar aš negaliu kalbėti, vairuoju automobilį, dar baudą per jus teks sumokėti.“ Viršininkas išjungė telefoną. Iki pat darbo pabaigos iš keliolikos numerių PB korespondentai skambino D.Letkauskui, tačiau pastarasis į skambučius nebeatsakė.
Pareigūnams pranešta nebuvo
Apie visus Geležinkelio stotyje įvykusius įvykius, ar tai būtų pastato lango išdaužimas, ar avarija kelyje, privalo būti informuota Geležinkelio transporto policija. Šiaulių transporto policijos tyrėjas Egidijus Valčiukas neslėpė, kad apie šeštadienį Panevėžio rajone buvusį įvykį nieko nežinojo.
„Pagal instrukciją, siaurojo geležinkelio vadovai privalėjo informuoti mus bei Geležinkelio inspekciją. Yra schema, kam kas turi pranešti įvykus įvykiui tarpustotėje arba stotyje. Bet koks nuvažiavimas nuo bėgių, nepriklausomai nuo to, ar yra sužalotų žmonių, ar niekas nenukentėjo, yra laikoma avarija ir privalu informuoti. Skirtumas tik tas, jog jei įvykio metu sužaloti žmonės, tuomet gresia baudžiamoji atsakomybė. Už nepranešimą ir nuslėpimą vadovams gresia didelės baudos ir netgi licencijos atėmimas“, – PB sakė E.Valčiukas.
Už įvykį atsakingas direktorius
Viena iš „Aukštaitijos siaurojo geležinkelio“ dalininkių yra ir Apskrities viršininko administracija. Apie šeštadienį įvykusį incidentą privaloma buvo pranešti ir šiai įstaigai. Pasirodo, dienraščio kalbinta Panevėžio apskrities viršininkė Gema Umbrasienė buvo vienintelė, kurią apie avariją Raguvėlės geležinkelio stotyje informavo siauruko direktorius G.Kerbedis.
G.Umbrasienė pasakojo: „Mano žiniomis, praėjusį šeštadienį buvo užsakomasis reisas į Raguvėlę. Važiavo du vagonai. Vienas su žmonėmis, antras tuščias. Jau grįžtant namo, neseniai dirbantis mašinisto padėjėjas iš po antrojo tuščio vagono neišėmė riedstabdžio, todėl vagonas nušoko nuo bėgių. Direktorius mane informavo, kad dėl šio įvykio pradėtas tarnybinis patikrinimas, kad mašinisto padėjėjas neįvykdė savo pareigų.“
Beje, besibaigiant darbo dienai dar kartą paskambinus G.Kerbedžiui, pastarasis arogantiškai pareiškė: „Aš su jumis nekalbėsiu.“
Darbą vertins inspektoriai
Valstybinės geležinkelio inspekcijos prie Susisiekimo ministerijos viršininkas Stasys Pieslikas apie įvykį taip pat nebuvo informuotas. „Apgailestauju, kad „Aukštaitijos siaurojo geležinkelio“ vadovas su jumis nebendravo. Siunčiame į Panevėžį inspektorius, kurie tikrins darbą eismo saugos srityje. Pažiūrėsime, ar tinkamai apmokyti darbuotojai ir kokia jų kvalifikacija. O direktoriaus G.Kerbedžio kvalifikaciją jau įvertinau iš jo pokalbio su žiniasklaida“, – telefonu sakė S.Pieslikas.
Tik pačiam Valstybinės geležinkelio inspekcijos viršininkui pradėjus domėtis avarija Panevėžio rajone, jis buvo informuotas, kad nieko baisaus praėjusį šeštadienį Raguvėlės geležinkelio stotyje neįvyko. „Aukštaitijos siaurojo geležinkelio“ vadovas G.Kerbedis nesiteikė pagal Lietuvoje galiojančius įstatymus apie nelaimę informuoti specialiųjų struktūrų.