Taip pat planuojama įrašyti draudimą prie kelio ženklo tvirtinti su kelio ženklu nesusijusią informaciją.
Šie pakeitimai turėtų įsigalioti rugpjūtį.
Susisiekimo ministerija tvirtina, kad Vilniuje kai kuriose vietose yra pernelyg daug kelio ženklų, eismas organizuojamas neracionaliai, neužtikrinamas pėsčiųjų saugumas perėjose, pavyzdžiui, prie Vilniaus geležinkelio stoties nereguliuojama perėja tęsiasi per kelias eismo juostas, netinkamai naudojami kelio ženklai.
„Liūdina, kad, pavyzdžiui, Vilniuje statomas naujas kelias, investuojami dideli pinigai, bet atskira šviesoforo rodyklė suformuojama tik dėl įmonės, kur yra nedidelė gamyba, o už 100 metrų vėl yra šviesoforas ir į tą gamyklą galima laisvai patekti be atskiros dalies. Tai iš tikrųjų yra daugiau negu keista", – konferencijoje kalbėjo V. Pumputis.
Taip pat esą kaip kelio ženklai tvirtinamos reklaminės lentelės, kurios blaško vairuotojus.
„Vilniaus mieste mes surasime labai daug informacijos apie „lapinus", „Holiday Inn", savivaldybė netgi „labai racionaliai" išsprendžia tokią problemą, kai ant vieno stulpo reklaminiai stendai nebetelpa, tai jie randa išeitį – paima ir pastato dar vieną stulpą. Tai parodo, kad racionalūs specialistai randa išeitį įvairiose situacijose", – dėstė jis.
„Kaip olandų specialistai sako, kad Vilniuje galima rasti daugiau nuorodų į prekeivių įmones nei kaip iš Ukmergės plento surasti Rygą ar Panevėžį", – tęsė V. Pumputis.
Anot Susisiekimo ministerijos atstovo, Kelių eismo konvencija draudžia įrengti bet kokius skydus, skelbimus, ženklinimus ar statinius, kurie galėtų būti palaikyti kelio ženklais ar kitomis eismo reguliavimo priemonėmis arba dėl kurių pastarieji būtų blogiau matomi ar mažiau veiksmingi, arba kurie akintų eismo dalyvius ar patrauktų jų dėmesį taip, kad padidėtų pavojus eismo saugumui.
Lietuvoje yra vidutiniškai 7 kelio ženklai viename kelio kilometre.
G.Paluckas: Vilnius tvarkosi
Vilniaus miesto savivaldybės administracijos direktorius Gintautas Paluckas DELFI teigė, kad reklaminės nuorodos ir rodyklės prie kelio ženklų greitai taps praeitimi, nes ir savivaldybės eismo organizavimo specialistams tokia situacija neatrodo priimtina.
„Metų pradžioje buvo parengta pirmoji nuorodų pilonų (reklamos stendų – DELFI) išdėstymo plano dalis ir parinktas operatorius, kuris tuos pilonus statys ir vietą juose nuomos nuorodoms į firmas ir įstaigas“, - aiškino G. Paluckas.
Jo teigimu, iki metų pabaigos turi būti parengtos dar dvi tokios pilonų išdėstymo plano dalys. Tuomet nuorodų į įstaigas ant kelio ženklų nebeliks.
Atsakydamas į kritiką dėl neužtikrinamo pėsčiųjų saugumo perėjose, G. Paluckas priminė apie mieste jau atliktą 35 avaringiausių perėjų analizę: „Jas šiais metais vieną po kitos rekonstruosime įrengdami šviesą atspindinčius įtaisus ir apšvietimą. Tai kainuos daugiau nei 2 mln litų. Ministerijos saugaus eismo komisija prieš du mėnesius tai įvertino, kaip labai gerą iniciatyvą“.