Prieš tris savaites pro statybvietę važiuodamas politikas pastebėjo, jog darbai neplanuotai sustoję. Susirūpinęs, kad Vilnių valdanti „Tvarkos ir teisingumo“ partija nenumarintų vieno liberalcentristų projektų, A.Vakarinas surengė Miesto plėtros komiteto išvažiuojamąjį posėdį.
Per jį paaiškėjo, kad minėtas viadukas kyla lėčiau, nei tikėtasi. Mat savivaldybė objektą statantiems „Panevėžio keliams“ skolinga 13 mln. litų. Artimiausiu metu sostinės valdžia turi išsiaiškinti, kuris šalies bankas palankiausiomis sąlygomis suteiktų paskolą, kad būtų galima padengti už viaduko statybas susidariusias skolas.
Baigiamas pietinis greitkelis
Per išvyką politikai susipažino su dviem projektais: baigiamu tiesti pietiniu aplinkkeliu ir viaduku ties Laisvės prospektu, Ukmergės ir Ateities gatvėmis. Pietinį aplinkkelį statančios bendrovės „Fegda“ direktorius Arvydas Gribulis nudžiugino politikus pristatydamas, kad darbai kruta sparčiau, nei planuota. Šių metų spalį ketinama dalį aplinkkelio atverti, taip sumažinant spūstis link oro uosto.
„Taip projektas bus tarsi iš dalies priduotas. Visiškai pietinį aplinkkelį baigti ketiname iki lapkričio pabaigos. Kadangi darbai baigiami anksčiau, sutaupėme apie 6 mln. litų. Už juos galėtume pastatyti nuovažas nuo aplinkkelio, tačiau jos būtų už objekto raudonųjų linijų. Tam mums reikia savivaldybės leidimo“, – tikino A.Gribulis.
Apie 267,6 mln. litų vertinamas pietinis aplinkkelis prasideda nuo Žirnių gatvės ir tęsiasi iki Vandentiekio gatvės. Aplinkkelio ilgis – 3 km. Objektas pradėtas statyti 2006 m. rugsėjį, kai Vilniui vadovavo liberalcentristai. Tąkart planuota pietinę greitkelio atkarpą baigti iki 2009 m. kovo.
Ruožą statys savi?
Per išvažiuojamąjį posėdį paaiškėjo, jog ypač sėkmingai prie pietinio aplinkkelio besidarbuojantis investicijų bendrovei „Invalda“ priklausančių „Kauno tiltų“ ir privataus kapitalo Vilniaus įmonės „Fegda“ konsorciumas vakarinio greitkelio nestatys.
A.Gribulis pasiskundė, jog pagal savivaldybės sukurptas konkurso sąlygas „Fegda“ nebeatitinka kvalifikacijos reikalavimų.
„Kas čia per naujiena?!“ – savomis ausimis nenorėjo patikėti Miesto aplinkos komiteto narys liberalcentristas Stanislovas Šriūbėnas. Aiškėja, kad statyti vakarinį aplinkkelį greičiausiai bus patikėta bendrovei „Panevėžio keliai“.
Jiems, A.Vakarino nuomone, dabartiniai valdantieji prijaučia: „Matyt, visos kitos bendrovės sąmoningai buvo eliminuotos iš konkurso vakariniam miesto aplinkkeliui statyti.“
Mat ši bendrovė vienintelė dalyvavo konkurse. Kitos Lietuvos įmonės neatitiko kvalifikacijos reikalavimų. O šie kelia nuostabą. Mat pagrindinė konkurso sąlyga – kad vakarinį aplinkkelį statanti bendrovė būtų sėkmingai pastačiusi 87 mln. litų vertės objektą. Tokį savo „kišenėje“ turi tik „Panevėžio keliai“.
Kvies į posėdį
Po įspūdingomis konkurso sąlygomis puikuojasi Vilniaus mero Juozo Imbraso patarėjo, savivaldybės Viešųjų pirkimų komisijos Remigijaus Žemaitaičio parašas.
Pačias sąlygas koreguoti ėmėsi buvęs komisijos vadovas, savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas Rimantas Kupliauskas.
Abu vadovus A.Vakarinas nusprendė pasikviesti į artimiausią Miesto plėtros komiteto posėdį, kad paaiškintų, kodėl buvo sukurptos įtartinos, lyg tyčia vienai bendrovei parengtos vakarinio greitkelio statybos konkurso sąlygos.
Vakarinis aplinkkelis prasidės nuo Oslo ir Erfurto gatvių sankirtos (Lazdynų tilto) ir tęsis iki Ukmergės gatvės (Pašilaičių). Aplinkkelio ilgis – apie 9,5 km.
„Vilniaus dienoje“ taip pat skaitykite:
Trūkinėja sovietinė gysla
Būstų statytojas daro pertrauką
Iš teismo aukštumų – į televiziją