Ataskaitoje pabrėžiama, kad Lietuva pasiekė prasčiausio saugumo rekordą – milijonui gyventojų pernai teko 218 mirtys, tuo tarpu pirmaujančiose Maltoje – 34, Nyderlanduose – 48, Norvegijoje – 50.
Labiausiai situaciją savo keliuose pagerino ES senbuvė Prancūzija.
DELFI primena, kad Lietuva kartu su kitomis ES šalimis yra įsipareigojusi iki 2010 m. žuvusiųjų avarijose skaičių sumažinti perpus, lyginant su 2001 m.
Ataskaitos autoriai pabrėžia, kad Rumunijoje, Slovėnijoje, Slovakijoje, Lenkijoje ir Lietuvoje mirčių keliuose 2007 m. buvo daugiau nei 2001 m., taigi Lietuva įrašoma į nepažangiausiųjų grupę ir prognozuojama, kad, nesikeičiant tendencijoms, mūsų šalis tikslą įgyvendins vėluodama daugiau nei dešimtmetį.
Ataskaitoje tvirtinama, kad šios šalys, norėdamos mirčių keliuose skaičių sumažinti perpus laiku, savo pastangas turi padvigubinti.
Tuo tarpu praėjusiųjų metų duomenimis, nevėluojant susitarimo pavyks laikytis tik trims šalims – Prancūzijai, Portugalijai ir Liuksemburgui.
Anot ataskaitos, kasmet avarijose visoje ES žūsta per 40 tūkst. žmonių, bet pernai pirmą kartą nuo 2001 m. žuvusiųjų skaičius sumažėjo.
Šiemet tikisi pirmauti ES
2007 m. duomenimis, kiekvieną dieną Lietuvos keliuose žuvo daugiau nei du žmonės, o per metus eismo įvykių nuostoliai šalies ūkiui sudaro 1,5 mlrd. Lt arba po maždaug 440 Lt kiekvienam gyventojui.
Šiemet iki liepos 28 d. žuvo 250 žmonių arba 149 mažiau lyginant su tuo pačiu laikotarpiu 2007 m.
„Mūsų žiniomis, Lietuva šiemet daro didžiausią pažangą", – DELFI sakė Susisiekimo ministerijos Saugaus eismo departamento direktoriaus pavaduotojas Vidmantas Pumputis, pripažindamas, kad Lietuva dabar yra stebima „per padidinamąjį stiklą".
Anot V. Pumpučio, nuo sausio sugriežtintos nuobaudos už Kelių eismo taisyklių pažeidimus davė laukiamų rezultatų. Panašaus efekto tikimasi ir iš šiuo metu rengiamo greičio matuoklių tinklo, kuris turėtų būti baigtas iki kitų metų pradžios. Šiemet, be jau esančių 12, ketinama įrengti dar 60 radarų.
„Kai Prancūzija įdiegė šią sistemą, per metus vien tik dėl jos 25 proc. sumažėjo žuvusiųjų", – vylėsi jis.
Tačiau pašnekovas nesiėmė prognozuoti, kada Lietuva galėtų įgyvendinti planą iki 2010 m. žuvusiųjų keliuose sumažinti perpus.