Nors Panevėžio miesto savivaldybės tinklalapyje iki šiol skelbiama, kad arena duris atvers rugsėjį, tačiau miesto vadovai pripažįsta įkurtuves nukeliantys bent iki spalio 8-osios, o nė vienos iš žadėtųjų žiedinių sankryžų panevėžiečiai šiemet nebesulauks. Vicemero Ramūno Vyžinto teigimu, pinigų sankryžoms pritrūko nusprendus pakoreguoti projektą.
Anot mero pavaduotojo, pirminiame variante buvo numatyta už 5,2 mln. litų įrengti tik dviejų juostų žiedinę Parko ir Nemuno g. sankryžą, tačiau atsižvelgus į pareigūnų iškeltas sąlygas nuspręsta sankryžą praplėsti.
„Eismo komisijos posėdyje, kuriame dalyvavo ir policijos, ir Kelių direkcijos atstovai, buvo konstatuota, kad būtina sankryžą didinti iki trijų juostų ir įrengti dar papildomą žiedinę Taikos ir Nemuno g. sankryžą. Apytiksliai tai kainuotų apie 8–9 mln. litų“, – tvirtino R.Vyžintas.
Duobių nebelygins
Mero pavaduotojo teigimu, Savivaldybei tokių pinigų neturint, šiais metais už 3 mln. litų tebus sutvarkyti privažiavimai iki arenos – dešinė Nemuno g. pusė nuo arenos sklypo ribos Parko g. link ir dešinė Parko g. pusė.
„Kad bent universalią sporto areną vertinanti valstybinė komisija neturėtų priekaištų dėl jos aplinkos. Realiai komisijai galėsime parodyti, kad infrastruktūra sutvarkyta“, – aiškino vicemeras.
Kad taip būtų, Savivaldybė paaukojo kitas gatves – 300 tūkst. litų sumažino finansavimą labiausiai nusidėvėjusių gatvių ruožų dangai sutvarkyti. Kada planuojama rengti projekte numatytas žiedines sankryžas, R.Vyžintas negalėjo atsakyti. Anot jo, tas klausimas bus sprendžiamas tik 2009 ar 2010 metais. Mero pavaduotojas pripažįsta, kad ir pačiai arenai baigti trūksta 8 mln. litų.
„Kalbama Vyriausybės lygmeniu“, – apie pinigų paieškas pasakojo R.Vyžintas. Grūsties miesto gatvėse besibaiminančius panevėžiečius mero pavaduotojas nuramino: automobilių kamščiai egzistuoja visame pasaulyje.
Reikalauja garantijų
Universalios sporto arenos idėjos autorius Vidmantas Urbonas teigė esąs nustebintas, kad stringantys darbai teisinami neva pakoreguotu projektu. Tarybos sekretoriato vyriausiasis sporto specialistas tikino, kad trijų eismo juostų žiedinė sankryža buvo jau seniai numatyta.
„Anksčiau, jei tik kas mieste atsitikdavo, likdavo kalta ana valdžia. Dabar, manau, atsakomybę turėtų prisiimti irgi valdžia. Juolab kad jų partijos žmonės dirba ir ministerijose, ir Vyriausybėje. Kalbėtis su jais apie valstybinės svarbos objektą ir nesutarti dėl kelių milijonų litų atrodo keistai. Tai iš kur dar galėtų imti pinigų, jei iš savų negauna?“ – pabrėžė V.Urbonas.
Kad likus be žiedinių sankryžų Nemuno ir Parko gatvės taps neišvažiuojamos, politikas nė neabejojo. Arenoje per metus numatyta surengti bent 60 renginių. Krepšinio varžybas joje galės stebėti 5300 žiūrovų, treko – 3300, koncertus – 7000. „Pirmaisiais metais į renginius arenoje susirinks tikrai labai daug žiūrovų, ir atidėlioti žiedinių sankryžų įrengimo nevertėtų“, – įsitikinęs V.Urbonas.
Panevėžio miesto vyriausiojo policijos komisariato Eismo priežiūros skyriaus viršininko Virginijaus Mačėno teigimu, pareigūnai pritars arenos atidarymui tik iš Savivaldybės sulaukę garantijų, kad policijos iškeltos sąlygos bus įvykdytos. „Mūsų vienas iš pagrindinių reikalavimų ir buvo įrengti žiedinę Nemuno ir Parko g. sankryžą bei Taikos ir Nemuno g. sankryžoje bent jau pastatyti šviesoforą, nes joje pasukti į kairę, kai arenoje vyks renginiai, bus ypač sudėtinga“, – aiškino V.Mačėnas.
Pasak jo, Savivaldybė bent jau pažadėjusi sankryžomis pasirūpinti kitąmet. V.Mačėno teigimu, ir praktiškai, ir moksliškai įrodyta, kad žiedinė sankryža geriau nei šviesoforas – eismo dalyviai būna saugesni, mažesnės mašinų spūstys.