Antradienį prie ministerijos dviejų valandų piketą surengusios profesinės sąjungos neatlyžta ir grasina streikais, jei nebus atsižvelgta į jų prašymus.
Profsąjungos „Solidarumas" atstovai teigia, kad ilgesnė darbo savaitė pablogintų aviacinio saugumo kokybę, o „flyLAL" vadovybė dar neįsiteisėjusias nuostatas ketina taikyti jau sudarydama spalio mėnesio grafikus. Bendrovė tai neigia, tvirtindama, kad darbo grafikai yra sudaromi remiantis Civilinės aviacijos administracijos sudarytomis taisyklėmis.
Šiuo metu oro bendrovės darbuotojai dirba pagal Vyriausybės 2003 m. priimtą nutarimą, kuriame numatyta, kad orlaivių palydovai ir pilotai per savaitę dirba 40-48 val., penkias darbo dienas, turėdami dvi poilsio dienas.
Vyriausybės siūlomame nutarimo projekte, remiantis europiniu reglamentu, numatyta, kad maksimali darbo savaitė ilgėja iki 60 valandų, per savaitę gaunant pusantros paros nenutrūkstamo poilsio. Tačiau jame taip pat apibrėžiamos ir ribos, kad per metus šis personalas per metus negali dirbti ilgiau nei 2000 darbo laiko valandų ir 900 skrydžio darbo laiko valandų. Tai, bendrovės teigimu, ir yra saugiklis, kad įgulai nuolat nereikės dirbti 60 val. per savaitę, ši nuostata esą įrašyta tam, kad ja galima būtų pasinaudoti išskirtiniais atvejais ir lanksčiau planuojant darbus.
Be to, anot skrydžių bendrovės, į savaitės darbo laiką įeina ir pasirengimas skrydžiui, ir skrydžio laikas, ir mokymai.
„Mums norima įbrukti pliką reglamentą, nors jo preambulėje parašyta, kad neturi būti prastinamos darbo ir poilsio laiko reguliavimas tose valstybėse, kuriose standartai yra aukštesni. Ar jūs norėtumėte skraidyti su normaliai nepailsėjusiais lakūnais", - DELFI sakė lėktuvo „Boeing 737" įgulos vadas Virginijus Pilipas.
Jo teigimu, šiuo metu Europos Komisijoje atliekamas medicininis tyrimas, ar reglamente numatytas darbo ir poilsio laikas leidžia žmonėms pakankamai pailsėti. Jo rezultatų laukiama po kelių mėnesių.
Piketavusi „Solidarumo" Informavimo centro direktorė Daiva Kvedaraitė DELFI sakė, kad darbuotojai sutiktų derėtis dėl ilgesnio darbo laiko, jeigu bendrovėje būtų pasirašyta kolektyvinė sutartis.
Ji pabrėžė, kad aviacijoje saugumas yra būtinas, o ir avarijos dažniausiai įvyksta dėl pervargimo.
Susisiekimo ministras Algirdas Butkevičius žurnalistams sakė, kad bus siekiama abiems pusėms priimtino sprendimo.
„flyLAL": profsąjungos klaidina visuomenę
„flyLAL" generalinis direktorius Vytautas Kaikaris DELFI sakė, kad „orlaivių palydovų profesinės sąjungos „Solidarumas" ir Lietuvos civilinės aviacijos lakūnų asociacijos atstovai klaidina visuomenę baugindami galimu darbuotojų išnaudojimu ir skrydžių saugos pablogėjimu", nors šis reglamentas siekia užtikrinti vieningą mobiliųjų civilinės aviacijos darbuotojų darbo ir poilsio laiko reglamentavimą visoje Europos Sąjungoje.
„Dauguma Europos šalių jau pradėjo tiesiogiai taikyti jo nuostatas ir tik nedaugelis aviakompanijų, tarp jų ir „flyLAL", šiuo metu yra atsidūrusios dviprasmiškoje padėtyje bei gerokai blogesnėje konkurencinėje situacijoje. Akivaizdu, kad dėl skirtingų teisinių reglamentavimų sudarytos nelygios konkurencijos sąlygos neigiamai atsiliepia ne tik aviakompanijai, bet ir jos keleiviams bei darbuotojams", - teigia „flyLAL" vadovas.
Be to, esą „flyLAL" teigiamai pasisako dėl pailgintų kasmetinių orlaivių įgulos atostogų. Anot jo, Lietuvoje yra taikomos 58 kalendorinių dienų trukmės kasmetinės atostogos, kai tuo tarpu daugumoje šalių šiems darbuotojams tėra nustatytos tik minimalios trukmės, 28 kalendorinių dienų kasmetinės atostogos.