Iki šiol už važiavimą „zuikiu“ miesto autobusais ir troleibusais tekdavo mokėti 10-20 litų baudą, priemiesčio autobusais - 20-30 litų, o tarpmiestiniais autobusais – 30-50 litų dydžio baudą.
Siūloma griežčiau bausti ir už taksi paslaugas mokėti atsisakančius keleivius. Jiems gali tekti mokėti 60-100 litų baudą.
Anot savivaldybės įmonės „Susisiekimo paslaugos“ direktoriaus Vaidoto Antanavičiaus, pernai sostinės viešajame transporte kontrolieriai sulaikė 84 tūkst. be bilietų važiavusių keleivių.
„Kad būtų lengviau įsivaizduoti, galiu pasakyti, kad tiek žmonių galėtų 9 kartus užpildyti „Žalgirio“ stadioną. Manome, kad be bilietų važiuoja maždaug 4 proc. keleivių, o sulaikome tik pusę jų“, - Lietuvos radijui teigė V. Antanavičius.
Pasak jo, daugiausia be bilieto važiuoja jaunimas, o geriausi keleiviai - vyresnio amžiaus žmonės.
„Vilniaus mieste 60 proc. važiuojančiųjų be bilieto yra iki 25 metų, 80 proc. – iki 35 metų. Tuo metu iš 100 „zuikių“ būna tik vienas pensijinio amžiaus žmogus“, - teigė V. Antanavičius.
Anot jo, pastaruoju metu atsiranda vadinamųjų „ekonominių“ zuikių.
„Seimui ilgai nesiryžus didinti baudas, žmonės paskaičiuoja, kad jiems labiau apsimoka sumokėti 10-20 litų baudą, nei pirkti 60 litų kainuojantį mėnesinį bilietą“, - kalbėjo įmonės vadovas.
Anot jo, dėl „zuikių“ įmonė kasmet patiria maždaug 2,7-3 mln. litų nuotolį.
„Už šiuo pinigus kasmet galėtume nupirkti 4 naujus autobusus, kurių patogesniam keleivių vežimui vis dar trūksta“, - teigė V. Antanavičius.
Kaune kontrolieriai per pirmuosius 9 mėnesius nubaudė 7,8 tūkst. be bilietų autobusais važiavusių keleivių. „Zuikiai“ jau sumokėjo 120 tūkst. litų baudų.
Klaipėdoje per mėnesį sulaikoma maždaug 1,5 tūkst. važiuojančiųjų be bilietų keleivių, per metus – maždaug 18-20 tūkst.
Anot uostamiesčio vežėjų, daugiausia problemų kelia be bilieto važiuoti mėgstantys jaunuoliai ir moksleiviai, nes jų bauda kontrolieriai bausti negali. Pinigus sunku išsireikalauti ir iš jaunuolių tėvų.