Jis nesiėmė prognozuoti, ką vežėjas darytų, jei valstybė nesutiktų perimti akcijų, tačiau esą iš viso yra parengti trys galimi ateities scenarijai.
„Vakar 47 proc. „airbaltic" akcijų buvo įsigyta už 28 mln. JAV dolerių, mes 51 proc. akcijų siūlome už 1 Lt. „airBaltic" nevaldo jokio nekilnojamojo turto, jokių orlaivių ir yra interaktyvi kompanija, tai mes manome, kad siekiant išsaugoti 1 mlrd. Lt Lietuvos BVP (tiek įvertintas „flyLAL" indėlis – DELFI) ir pasiūlę 65 mln. kartų mažesnę kainą mes tikrai nenusižengiame etikai ir čia tikrai nėra paslėptų dalykų", - žurnalistams sakė G. Žiemelis.
„flyLAL" savo pranešime žurnalistams rašo, kad pasiūlymas perleisti akcijas pateiktas kartu su restruktūrizacijos veiksmų planu, pagal kurį 2010 m. bendrovė dirbs pelningai. Šiam planui įgyvendinti esą reikėtų papildomų 30-35 mln. Lt. Tokio dydžio paskolai gauti reikia valstybės garantijos.
Susisiekimo ministerijoje sudarytai darbo grupei pateiktame plane numatoma, kad didžioji dalis būsimų investicijų būtų skirta lėktuvų diversifikavimui – turimų lėktuvų pakeitimas mažesniais, įmonės veiklos optimizavimas, bendrų skrydžių su Skandinavijos bendrove „SAS" organizavimas.
Susisiekimo ministerija „flyLAL" pasiūlymo nekomentuoja. Oficiali ministerijos pozicija bus paskelbta pirmadienį.
Tuo tarpu ekonomistas Raimundas Kuodis skeptiškai skeptiškai žiūri į „flyLAL" siūlymą ir nemano, kad valstybė turėtų sutikti su pasiūlymu akcijas pirkti už 1 Lt.
„flyLAL" neturi jokio ilgalaikio turto
„flyLAL" įkurta 2005 m. privatizavus „Lietuvos avialinijas", kurias valstybė pardavė už 27 mln. Lt. Įmonė netrukus buvo reorganizuota ir šiuo metu „flyLAL" akcininkai valdo bendrovę „flyLAL Group Services", kuriai priklauso septynios įmonės.
Šiuo metu „flyLAL" neturi jokio ilgalaikio turto, o trumpalaikis jos turtas, pavyzdžiui, lėktuvų detalės sudaro per 56 mln. Lt.
Tuo tarpu kitos grupės įmonės valdo orlaivius, nekilnojamąjį turtą. G. Žiemelio teigimu „flyLAL Group services" turi daugiau nei 270 mln. Lt paskolų ir 350 mln. Lt turto.
„flyLAL" akcininkas sakė, kad dalis grupės įmonių dirba nuostolingai, dalis pelningai, tačiau gautas pelnas nepadengia visos patiriamo nuostolio. G. Žiemelis atkreipė dėmesį, kad dvi didžiosios skrydžių bendrovės, skraidžiusios iš tarptautinio Vilniaus oro uosto, šiemet dirbo nuostolingos.
Nesėkmingus metus bendrovei esą lėmė ir keliskart kitusios kuro kainos.
„flyLAL" priklauso bendrovėms „ŽIA valda", „Sanitex" ir „Indeco".