SĮ "Viešosios paslaugos" kontrolės skyriaus specialistė LŽ patikino, kad baudos dydis artimiausiu metu nesikeis. Todėl nenuostabu, kad dalis keleivių rizikuos važiuoti nepasižymėję talono, mat tikimybė, jog kontrolė pagaus daugiau nei 3 kartus per mėnesį, yra labai maža. Vadinasi, važinėti zuikiu kur kas pigiau.
Paslaugos neatitinka kainos
Vilnietis Darius LŽ pasakojo, kad paprastai kontrolė tikrina kartą ar du per kelis mėnesius, o kartais ir dar rečiau, tad, jo nuomone, važinėdamas zuikiu sutaupys apie 100 litų per mėnesį.
Pasak Dariaus, pikčiausia, kad reikia mokėti brangiau už teikiamas prastos kokybės paslaugas.
"Gera tvarka - tik kelti kainas ir daugiau nieko nedaryti. Nenoriu mokėti už benamius, kurie įlipa 6.30 val. ryto į troleibusą, rėkauja, barasi, o svarbiausia jiems nereikia mokėti, nes kontrolė "dėl šventos ramybės" jų netikrina - praeina net nepaklausę, ar šie turi bilietą. Vairuotojas benamių irgi nevaro iš troleibuso, dar palaukia, kol jie sulips. Be to, troleibusai važinėja kaip nori, nesilaiko jokio grafiko, kuris yra tik dėl akių. Kai važiuoja tai iš karto trys ar keturi, paskui lauk pusę valandos", - piktinosi viešojo transporto teikiamomis paslaugomis jis.
Kita keleivė Marija LŽ taip pat skundėsi, kad autobusai ir troleibusai sostinėje važinėja nesilaikydami grafiko. Ji sakė, neva turi įsikibus laikytis abiem rankomis ir kojomis į turėklus, nes vairuotojas manevruoja ir stabdo troleibusą tarsi vežtų bulvių maišus. "Ne vienas keleivis dėl to patyrė įvairių traumų. Kiek galima naudotis tokiu transportu - apleistas parkas, suplyšusios, išgriuvusios sėdimos vietos, kvapai baisūs. Suprantama, kad reikia branginti bilietus, juk brangsta elektra, tiekėjų paslaugos, spaudžia kreditai bankams. Tačiau paslaugų kokybė taip pat privalo gerėti", - pabrėžė moteris.
Planai - sumažinti maršrutų
Naujasis Vilniaus miesto meras Vilius Navickas aiškino, kad daugiau kaip pusantrų metų Vilniaus viešasis transportas dirbo nuostolingai, mat buvo pigesnis, nei kitų didžiųjų Lietuvos miestų. Pasak jo, per tuos metus susikaupė milijoninės skolos, o bilietus branginti susigriebta tik praėjusį gruodį. "Nieko nekeisdami tiesiog neužtikrintume keleivių pervežimo paslaugų", - sakė Vilniaus miesto meras Vilius Navickas.
Mero teigimu, jau artimiausiomis dienomis bus sprendžiama, kaip sumažinti viešojo transporto sąnaudas. Neatmetama galimybė atsisakyti kai kurių maršrutų, optimizuoti autobusų ir troleibusų parkus valdančių įmonių veiklą.
Naujoji valdančioji dauguma atmetė opozicijos siūlymą bilietų kainas didinti nuo gegužės, kai baigsis šildymo sezonas. Nebuvo išgirstas ir pasiūlymas gelbėti autobusų bei troleibusų parkus iškeliant juos iš miesto centro, o sklypus parduodant. Vilniaus savivaldybės ryšių su visuomene specialistas Mindaugas Savickas LŽ patikino, kad autobusų ir troleibusų parkai nebepajėgia atsiskaityti su tiekėjais, skolos didėja, todėl yra priversti branginti paslaugas nedelsiant. Sostinės valdžia neslepia, kad bilietų kainos gali būti didinamos dar ne kartą, tačiau tai bus daroma po truputį. Taip pat turėtų brangti ir autobusų bei troleibusų nuolatiniai bilietai. Kokia bus jų kaina, dar teks skaičiuoti.
Branginimo nauda neapskaičiuota
Vaidotas Antanavičius, SĮ "Susisiekimo paslaugos" direktorius, LŽ teigė, kad papildomai trūksta 20 mln. litų mokesčiams sumokėti. Anot direktoriaus, pakėlus bilietų kainas dar 10 centų, surinktų lėšų būtų užtekę jiems sumokėti, jeigu keleivių skaičius nesikeistų. "Iš šių lėšų vežėjai nebūtų gavę nė cento. O dabar, kai vis dėlto nuspręsta bilietus branginti iki 2 litų, jokių skaičiavimų dar neatlikta. Tačiau yra tarybos sprendimas grįžti prie kainos klausimo po 3 mėnesių, per juos bus galima įvertinti situaciją, kiek surenkama lėšų ir spręsti, ar reikia dar didinti bilietų kainas", - kalbėjo V.Antanavičius.
Kokios naudos gauta gruodį pabranginus talonus iki 1,8 lito, pašnekovas negalėjo atsakyti, mat, pasak jo, tuo metu dar buvo galima važinėti tiek su senais, tiek su naujais bilietais. "Užfiksuota, kad sausį keleivių sumažėjo apie 3 procentus. Tačiau tam įtakos galėjo turėti ir sparčiai didėjanti bedarbystė. Tai, kad sumažėjo keleivių, yra gerai - galėsime riboti autobusų ir troleibusų išleidimą, reikės atlikti mažiau darbų, tad patirsime ir mažiau nuostolių", - samprotavo V.Antanavičius.