Viltis – elektroninis bilietas

Panevėžio autobusų parkui, iki šiol tramdžiusiam tik mėgėjus važiuoti už dyką, – naujas nesąžiningų keleivių iššūkis. Nuo šių metų pradžios pabrangus kelionėms viešuoju transportu, parko autobusuose padaugėjo apsukruolių, įlipantiesiems brukančių jau pažymėtus talonėlius arba už juos kaulijančių bent po penkiasdešimt centų.

„Tai vyksta ne tik Panevėžyje, bet ir visoje Lietuvoje. Visiškai išgyvendinti tokį dalyką galima tik perėjus prie elektroninių bilietų“, – vakar dienraščiui tvirtino Panevėžio autobusų parko generalinis direktorius Rimantas Petukauskas.

Kol tokia moderni atsiskaitymo už važiavimą miesto autobusais sistema Panevėžyje nėra įdiegta, bendrovė, pasak jos vadovo, imasi kitų priemonių.

Perpardavinėtojai kenkia ir sau

„Visų pirma tai – elektroniniai komposteriai. Viena, jais keleivio biliete pažymima ne tik data, bet ir tikslus laikas, todėl tokiu talonu autobusui sukant antrąjį maršruto ratą jau nebepasinaudosi. Kitas dalykas – anksčiau kai kurie keleiviai talonus žymėti suskubdavo tik išvydę kontrolierius. Dabar to padaryti neįmanoma, nes tikrintojams įlipus autobuso vairuotojas, paspaudęs mygtuką, elektroninį komposterį kaipmat užblokuoja“, – teigė Panevėžio autobusų parko generalinis direktorius.

R.Petukausko duomenimis, šiuo metu elektroniniai komposteriai jau yra įrengti apie 80 procentų mieste važiuojančių bendrovės autobusų. Pasak dienraščio pašnekovo, įmonė svarsto ir kitus kovos su „zuikiais“ ar bilietų perpardavinėtojais būdus. „Jei nesąžiningų keleivių nemažės, neatmetame galimybės, jog važiuojantieji bus įlaipinami tik pro priekines autobuso duris ir turės parodyti, kad pasižymėjo bilietą“, – teigė R.Petukauskas.

Panevėžio autobusų parko vadovo įsitikinimu, panaudotus talonėlius kitiems žmonėms peršantys panevėžiečiai dedasi geradariais, tačiau iš tikrųjų kenkia ir sau, ir visiems kitiems miestiečiams. „Didindami bendrovės nuostolius šie keleiviai prisideda prie kelionių kainų augimo“, – pareiškė R.Petukauskas.

Valdžios politika – žalinga

Paklaustas, ar pabranginus autobusų bilietus nesumažėjo jų pardavimas spaudos kioskuose, Panevėžio autobusų parko vadovas atsakė tikslius duomenis galėsiąs pateikti maždaug po mėnesio, mat sausį ir dalį vasario mažesnėmis nei šiuo metu kainomis keleivius vežė privatūs vežėjai.

„Viena aišku – brangstant bilietams, keleivių mažėja. O kainos kyla tikrai ne dėl to, kad mes nemokėtume dirbti. Dėl žalingo visuomenei Vyriausybės sprendimo viešojo transporto paslaugoms vietoj penkių taikyti 19 procentų pridėtinės vertės mokestį mūsų įmonei per metus valstybei teks sumokėti 3 milijonus litų. Lengvatinis mokesčio tarifas, skatinant žmones dažniau naudotis viešuoju transportu, galioja visoje Europoje, o pas mus šiuo požiūriu vykdoma dusinimo politika“, – piktinosi Panevėžio autobusų parko generalinis direktorius R.Petukauskas.