„Manome, kad veikiantis siaurasis geležinkelis būtų prarastas visiems laikams. Nors šis valstybės turtas yra iš esmės nusidėvėjęs, jo balansinė vertė tesiekia 3 mln. litų, tačiau nutraukus intensyvią priežiūrą jo būklė gretai taptų kritiška, avarinė, o galimybių studijoje atliktais paskaičiavimais atkūriamoji vertė sudarytų per 110 ml. litų. Vien iš naujo paruošti šilumvežių mašinistus, istorinių riedmenų mechanikus prireiktų mažiausiai dvejų trejų metų.
Manome, dėl šio sprendimo pasekmių turėtų prisiimti asmeninę atsakomybę priežiūros programos nutraukimo autoriai“, - sako Všį „Aukštaitijos siaurasis geležinkelis“ direktorius Gintaras Kerbedis.
„VšĮ Siaurojo geležinkelio komplekso išlaikymo ir priežiūros programai“ 2009 metais buvo patvirtintas 697 tūkst. Lt finansavimas. 500 tūkst. Lt, t. y. 72 proc., asignavimus sumažinus, reikš, jog šiemet ši programa valstybės biudžeto lėšomis nebebus finansuojama, nes per sausį-balandį jau yra įsisavinta 28 proc. planuotų programos lėšų.
Taip būtų sustabdytas ne tik programos įgyvendinimas, bet ir nutrauktas įstaigos egzistavimas.
Šiuo metu VšĮ „Aukštaitijos siaurasis geležinkelis“ dirba 26 darbuotojai. Vidutinis priskaičiuotas darbo užmokestis 2008 metais buvo 1769 Lt. Apytikriai jų išeitinėms išmokoms reikėtų 140 tūkst. Lt, įstaigos einamiesiems kreditoriniams įsiskolinimams – dar 180 tūkst. litų.
2008 metais VšĮ „Aukštaitijos siaurasis geležinkelis“ valstybei sumokėjo 437,4 tūkst. Lt įvairių mokesčių.
Į siaurojo geležinkelio pritaikymą turizmui jau investuota 2,256 mln. litų. Viešoji įstaiga einamajam remontui iš savo uždirbtų lėšų per pastaruosius trejus metus skyrė per 660 tūkst. litų.