„Mes neturime galimybių perrašyti sutartis, perdaryti sutartis su krovinių siuntėjais Rusijos, Baltarusijos ir kitomis kompanijomis. Tad uosto krovos kompanijos turi tai akumuliuoti į savo sąnaudas“, – teigė Jūrų krovos kompanijų asociacijos prezidentas Aloyzas Kuzmarskis.
„Paslaugos buvo teikiamos žemiau savikainos, krizės metu tai negali tęstis“, – teigė „Lietuvos geležinkelių“ generalinio direktoriaus pavaduotojas Albertas Šimėnas.
Geležinkelininkai sako, kad krovos kompanijos nėra įpareigotos krovinio siuntėjams teikti papildomų paslaugų ir siūlo arba nesikišti į „Lietuvos geležinkelių“ nustatomą kainodarą, arba pačioms teikti papildomas paslaugas. Kai kurios bendrovės taip ir daro, tačiau nerimą joms kelia geležinkelininkų ketinimai peržiūrėti ir krovinių gabenimo tarifus.
„Negalima esančiu laikotarpiu didinti kainų, negalima didinti tarifų. Šiandien dieną tai absoliučiai nepriimtina, nes didinant bet kokias kainas, mes neturėsime pačio darbo“, – teigė A. Kuzmarskis.
Ukraina, Rusija, Baltarusija tranzitinių krovinių tarifus padidino nuo sausio – kai kur 7 proc., kai kur 12 proc. „Lietuvos geležinkeliai“ gabenimo įkainius irgi nuo sausio planavo didinti 7 proc. Tuomet bendrovė to nepadarė, bet neatmeta, kad pakels iki metų pabaigos.