„Tendencija kuo daugiau automobilių aprūpinti atskiromis parkavimo aikštelėmis sklypuose ir nemažinti esamo parkavimo vietų normatyvo, rodo, kad prioritetas yra skiriamas nuosavam automobiliui, o ne visuomeniniam transportui, dviratininkui ir pėsčiajam“, – rašoma LNTPA rašte.

Asociacijos tvirtinimu, dabartinė tvarka „dirbtinai brangina projektą“.

„Projektuotojų skaičiavimu, dėl Lietuvoje galiojančių normatyvų, investuotojams vienos automobilio stovėjimo vietos įrengimas kainuoja 10-15 proc. brangiau nei daugelyje Europos Sąjungos valstybių“, – tvirtinama rašte.

Taip pat esą daugelis Europos šalių mažina automobilių stovėjimo vietų skaičių, nes „suvokia, kad automobilis yra vienas didžiausių miesto aplinkos taršos, padidinto pavojaus sveikatai ir gyvybei objektų“.

LNTPA prezidentas Robertas Dargis ketvirtadienio susitikime su Vilniaus miesto meru Viliumi Navicku sakė, kad dabartinis reikalavimas užkerta kelią statyti daugiabučius nuomai.

„Į šį segmentą nekilnojamojo turto plėtotojams beveik neįmanoma įeiti be stovėjimo vietų reikalavimo pakeitimų“, – sakė jis.

R. Dargio nuomone, reikėtų politinės valios, kokio miesto norima ir kokios turėtų būti jo kryptys.

„Kalbant apie miestų plėtrą, kyla klausimas, ko mes norime, ar kad kiekvienas žmogus turėtų po automobilį ir visi važinėtų užkimštom gatvėm, ar mes norime saugesnio ir žalio miesto. Mes visi suprantame, kad automobilis vis tiek yra didelis malonumas ir ne tik susisiekimo priemonė“, – sakė jis.

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją