Už vienkartinį įvažiavimą numatytas 10 Lt mokestis grynais pinigais, 5 Lt kainuos atsiskaitant kortele, ilgalaikio leidimo vieneriems metams kaina – 1 tūkst. 250 Lt. Nuolaidos numatomos taikyti asmenims, gyvenantiems Senamiestyje, vairuotojams su judėjimo negalia, taksi automobiliams, specialiosioms tarnyboms, autobusams.


Metiniam įvažiavimo mokesčiui Senamiesčio gyventojams, neįgaliesiems, spec. tarnyboms numatoma 95 proc. nuolaida (60 Lt metams), taksi automobiliams – 50 proc. nuolaida (625 Lt per metus).

Senamiestyje yra įsikūrusios kelios valstybės institucijos, tarp jų – KAM, Prezidentūra. Krašto apsaugos viceministras Vytautas Umbrasas DELFI sakė, kad ministerija dalyvavo bendruose pasitarimuose savivaldybėje ir teikė savo pasiūlymus prašydama atsižvelgti į specifiką - į KAM atvyksta automobiliai iš visos Lietuvos. Ministerija tarėsi ir su kitų institucijų, patenkančių į apmokestinamą zoną, atstovais.

„Tačiau sprendimas priimtas nedaryti išimčių, biudžetas šiuo metu suplanuotas, jį skiria Vyriausybė ir jame lėšų įvažiavimui nėra numatyta. Be to, vyksta taupymo režimas“, - kalbėjo V. Umbrasas.

Medikai: ar mes ten savo noru važiuojame?

„Aišku, kad tai yra nesąmonė. Su mumis niekas nesitarė. Prie ko čia tarnybos – mes ką – savo noru ten važiuojam? Važiuojame pagal iškvietimus. Manau, tai neteisingas sprendimas. Tada savivaldybė turi pati rasti lėšų ir mums visas išlaidas kompensuoti“, - sakė Vilniaus greitosios medicinos pagalbos stoties direktorius Tadeušas Rodzas.

Sostinės greitosios pagalbos stotyje – 39 mašinos, tad leidimai joms įvažiuoti į Senamiestį metams iš viso kainuos 2340 Lt. T. Rodzas stebėjosi, ar tokia praktika yra dar kur nors pasaulyje.

Vilniaus apskrities vyriausiasis policijos komisariatas teigia negavęs oficialaus dokumento, kuriame būtų suformuluota, ar iš tikro savo tarnybines pareigas atliekantys pareigūnai, važiuojantys į Senamiestį, privalės turėti leidimą ir mokėti metinį mokestį. Dėl to policijos atstovai savivaldybės sprendimo kol kas nekomentuoja.

Mokestis guls ant taksi keleivių pačių

„Be abejonės, o kaip kitaip, kitaip būti negali“, - klausiamas, ar įvažiavimo į Senamiestį mokestis kris ant klientų pečių, sakė Lietuvos taksi asociacijos ir „Martono taksi“ vadovas Ričardas Kriukovas.

Jis primena, kad pagal galiojančias susisiekimo ministro patvirtintas taksi taisykles, visi papildomi mokesčiai - už automobilio stovėjimą, įvažiavimą ir kt. - turi būti apmokėti kliento.

„Kas šioje vietoje bus nepatogu ir netgi skausminga – jeigu reikės susimokėti iš anksto, o juk taksi automobiliai ir avarijas gali patirti, ir kitų atvejų atsitikti. Tokiu atveju nesitikime, kad savivaldybė pinigus grąžintų“, - kalbėjo R. Kriukovas. Pašnekovas mano, kad leidimus įvažiuoti į Senamiestį teks pirkti visiems automobiliams, mat klientui, staiga užsimaniusiam patekti į Senamiestį, nesiūlysi persėsti į kitą automobilį.

„Toks projektėlis man absoliučiai nesimpatiškas fone, kada pajamos ir taip sumažėjusios, visi vos galą su galu suduria, beveik visos kompanijos ant išlikimo ribos. Visi neriasi iš kailio, kaip išgyventi, išsilaikyti“, - skundėsi Lietuvos taksi asociacijos vadovas.

R.Adomavičius: dar diskutuosime

Vilniaus vicemeras socialdemokratas Romas Adomavičius teigia, kad kas ir kiek mokės, kam kokias nuolaidas taikyti, dar bus diskutuojama. „Mes dar turime 6-9 mėnesius laiko, kad galutinai apsispręstume. Svarbiausia, kad mes sutarėme iš principo eiti šiuo keliu – norime ir ribosime tranzitą per Senamiestį ekonominėmis priemonėmis“, - sakė R. Adomavičius.

Pasak R. Adomavičiaus, specialiosios tarnybos mokės mokestį už specialų siųstuvėlį, leisiantį pravažiuoti pro užkardą.

„Nebūtina važiuoti į patį Senamiestį. Privažiavo Senamiestį, išlipo žmogus, paeiti 100 ar 200 metrų tikrai nėra jokio sudėtingumo. Bet čia dar diskusijų klausimas“, - sprendimą apmokestinti taksi automobilius komentavo vicemeras. R. Adomavičiaus teigimu, kol kas projekte jokių nuolaidų nenumatyta valstybinėms institucijoms, tačiau jis nesąs tikras, kad ši pozicija nesikeis.

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją