Į Angliją už 80 litų

“Pagaliau ir lietuviai galės naudotis tuo, kuo jau seniai gali džiaugtis daugelis Europos gyventojų - pigiais skrydžiais”, - sakė Kauno oro uosto direktorius Kęstutis Cucėnas.

“Ryanair” svetainėje jau vakar pasirodė naujojo maršruto reklama. Pirmasis skrydis iš Kauno į Stanstedo oro uostą (Londonas) įvyks rugsėjo 22 dieną. Nuo šios dienos lėktuvai kasdien skris į Londoną ir iš jo į Kauną. Airiai mano, kad šiemet reisu Kaunas - Londonas jie skraidins 100 tūkstančių keleivių, o į Lietuvą atvyks apie 40 tūkstančių turistų.

“Ryanair” paskelbė, kad bilietas į Londoną (į vieną pusę) kainuos 6,99 euro, su oro uosto mokesčiais ir rinkliavomis - 22,27 euro (76,83 lito). Airiai netrukus pridūrė, kad tiek kainuos tik dalis bilietų. Vidutinė aviakompanijos platinamų bilietų kaina yra 40 eurų (138 litai) be oro uosto mokesčių.

Kaip ir Europoje, bilietus į skrydžius iš Kauno bus galima užsisakyti tik internetu. “Ryanair” maršrutų vystymo direktorius Bernardas Bergeris sakė, kad visose šalyse, kur pradeda dirbti ši kompanija, žmonės iš pradžių tai įvertina skeptiškai, tačiau netrukus įpranta bilietus užsisakyti internetu.

Stanstedo oro uostas nuo Londono centro yra nutolęs 50 kilometrų. “Ryanair” teigia, kad iš jo galima patogiai pasiekti miesto centrą.

Kauniečiai ėmėsi iniciatyvos

Kaunas už vieno skrydžio reklamą Airijos kompanijai per metus mokės 105 tūkstančius eurų (362 tūkst. litų). Iš pradžių “Ryanair” iš Lietuvos tikėjosi gauti bent milijoną litų už tai, kad ji pradėtų dirbti mūsų šalyje.

Kauno Miesto plėtros departamento direktoriaus pavaduotoja Jūratė Matekonienė sakė, kad “Ryanair” pinigai bus mokami už maršruto populiarinimą aviakompanijos interneto svetainėje www.ryanair.com. Jau vakar pasirodė trumpas skelbimas apie šį skrydį.

“Tai yra sutarta suma, už kurią kompanija reklamuos šį skrydį. Derybose dėl šio skrydžio iš Lietuvos dalyvavo penkios institucijos - Kauno, Kauno rajono, Vilniaus savivaldybės, Lietuvos turizmo departamentas ir Susisiekimo ministerija. Kauno vadovai būgštavo, kad derybos truks nežinia kiek, kol niekas nesiims atsakomybės. Todėl Kaunas tapo koordinatoriumi ir įsipareigojo airiams sumokėti pinigus už skrydžio reklamą. Šias išlaidas padės padengti ir kitos dalyvaujančios institucijos. Suma priklausys nuo to, kas bus minima maršruto reklamoje”, - sakė ji.

Tikisi pritraukti turistų

Anot J.Matekonienės, prieš keletą metų Susisiekimo ministerija parašė kvietimus aštuonioms pigių skrydžių kompanijoms. “Dabar, kai jau pasirašyta sutartis su “Ryanair”, į Lietuvą pageidaus ateiti ir kitos kompanijos”, - mano ji.

Kauno meras A.Garbaravičius nesutinka su manančiaisiais, kad Savivaldybė neatsakingai išleidžia visų mokesčių mokėtojų pinigus. “Juk pas mus atvyks daugiau užsieniečių, jie čia paliks daugiau pinigų. Manau, kad verta rizikuoti šiais pinigais”, - sakė meras.

Vilniaus ir Kauno savivaldybės ketina prisidėti prie “Ryanair” atėjimo į Lietuvą kurdamos reikalingą infrastruktūrą - plėsdamos automobilių stovėjimo aikšteles prie Kauno oro uosto bei organizuodamos iš Vilniaus bei Kauno reguliarius viešojo transporto maršrutus į Kauno oro uostą.

Skraidina milijonus

Pradėjusi pigius skrydžius 1985 metais, “Ryanair” šiuo metu skraidina keleivius į 19 Europos šalių. Pernai įmonė skraidino 24,64 mln. keleivių. Šiemet tikimasi skraidinti daugiau kaip 34 mln. keleivių 233 maršrutais. Vakar kompanija atidarė naujus reisus iš Londono į Lenkijos miestus Poznanę ir Lodzę bei Grenoblį Prancūzijoje.

Aviakompanijos Šiaurės ir Baltijos regionų vadovo pavaduotojas Karlas Hogstadijus teigė, kad kompanija pagal daugelį vertinimo kriterijų tapo Nr. 1 visoje Europoje. “Mes pirmaujame pagal aptarnavimo kokybę, rečiausiai prarandame keleivių bagažą ir rečiausiai atšaukiame skrydžius. Skraidome tik naujais “Boeing 737-800” lėktuvais. Mes keleivių nemokamai nevaišiname nei kava, nei pietumis, bet tai galima įsigyti pačiame lėktuve”, - sakė K.Hogstadijus.

Anot jo, “Ryanair” skraido tik į “antrinius” oro uostus, kuriuose yra mažesni mokesčiai ir galimybės greičiau aptarnauti keleivius. “Mes keleivius skrydžiui įregistruojame per 25 minutes”, - teigė K.Hogstadijus.

Airių kompanija teigia, kad 89,4 proc. skrydžių įvyksta laiku. Vidutiniškai “Ryanair” bilietas į vieną pusę kainuoja 41 eurą, o tai yra 55 proc. pigiau nei kainuoja pagrindinio jų konkurento “Easy Jet” bilietai. “Mūsų bilietai kainuoja vidutiniškai 254 proc. pigiau nei “Lietuvos avialinijose”, - teigė K.Hogstadijus.

B.Bergeris sakė, kad Kaunas buvo pasirinktas išanalizavus situaciją. “Kaunas yra antras miestas Lietuvoje, bet čia esantis oro uostas taps didžiausias”, - prognozavo airių specialistas. Airių teigimu, jų atėjimas į Kauną sukurs 100 papildomų darbo vietų.