Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos rinkodaros direktoriaus Artūro Drungilo teigimu, pernai Rusijos krovinių - trąšų ir naftos - Klaipėdos uoste krauta maždaug 1 mln. tonų. Tranzitas, daugiausia - Baltarusijos, neviršijo ketvirtadalio visų krovinių.
"Rusija prieštarauja savo pačios sprendimams. Tarifų nuolaidos Kaliningrado uostui, žinoma, paveiks ir Klaipėdą. Tačiau didžiausios blogybės jau praeityje. Lengvata Kaliningradui padės uždirbti "Lietuvos geležinkeliams", o pas mus neateis tie kroviniai, kuriuos gali perkrauti Kaliningradas", - spėjo Drungilas.
Bendrovė "Rusijos geležinkeliai" nuo 2006 metų sausio 1 dienos krovinių gabenimo į Kaliningrado sritį tarifus pagal įvairias krovinių rūšis mažina 10-20 procentų. Klaipėdos jūrų krovinių kompanijos ("Klasco"), kuri užima didžiausią uosto rinkos dalį, valdybos pirmininkas Bronislovas Lubys nesiryžo prognozuoti uosto 2006 metų perspektyvos.
"Yra pasirašyti susitarimai, kad Baltarusija šiemet Kaliningrado uoste perkraus milijoną tonų savo krovinių, taip pat susitarta dėl baltarusių terminalų šiame uoste. Tačiau du mėnesius "Klasco" vykdyta eksperimentinė baltarusiškų trąšų krova į didelio tonažo laivus įrodė mūsų pranašumus", - sakė B.Lubys.
Jis vylėsi, kad baltarusiai vykdys susitarimą krauti per Klaipėdą 2 mln. tonų trąšų.
Veiklos rekordus uoste pernai pasiekė ir sparčiausiai plėtėsi "Klasco", perkrovusi daugiau kaip 9,2 mln. tonų, ir privati bendrovė "Bega" - 2,5 mln. tonų, taip pat konteinerių verslą nuo gruodžio į savo rankas sutelkusi "Klaipėdos terminalo grupė".
Terminalų ir krantinių statybos trukdė siekti aukštumų "Klaipėdos Smeltei", tačiau labiausiai uosto rezultatus paveikė nuo 6,4 mln. tonų 2004-aisiais iki 5,8 mln. tonų pernai krovą sumažinusi "Klaipėdos nafta".
Plačiau apie tai skaitykite "Lietuvos žiniose"