„Pirmiausia buvo sutarta dėl to, kad reikia priversti mūsų kolegas, viešosios policijos pareigūnus, kreipti dėmesį į kitus eismo dalyvius, ne tik į automobilių vairuotojus“, - DELFI sakė EPT viršininkas Saulius Skvernelis. Anot jo, mopedų ir motorolerių vairuotojais susirūpinti privertė „kruvina statistika“.
„Jie važinėja be šalmų, todėl kelia pavojų pirmiausia sau. Motorolerių galia ir greitis dažnai prilygsta kai kurių motociklų parametrams, tačiau pirmieji važinėja šaligatviais ir kelia pavojų pėstiesiems. O gatvėse jų dažnai nepastebi automobilių vairuotojai“, - sakė S.Skvernelis.
Jei pavyktų įgyvendinti visus per penktadieninį pasitarimą aptartus planus, pirmiausia, mopedų ir motorolerių savininkai turėtų atlikti savo transporto priemonės techninę ekspertizę. Pagal variklio darbinį tūrį, galią ir kitus parametrus bus nustatoma kuriai klasei – motociklams ar motoroleriams priskirti transporto priemonę.
Jei bus nustatoma, kad iki šiol kaip motoroleris eksploatuota transporto priemonė priskirtina motociklams, jos vairuotojas turės baigti specialius kursus ir įgyti vairuotojo pažymėjimą. Taip pat, užregistruoti motociklą „Regitroje“.
Anot S.Skvernelio, mopedus galima vairuoti asmenims nuo 15 metų. Prieš sėsdami ant dviratės transporto priemonės, jie privalės išklausyti specialius kursus, kuriuos rengs vairuotojų rengimo mokyklos. Dabar eisme dalyvaujančius tokius vairuotojus komisaras pavadino „savamoksliais“. „Jų niekas nemokė, kaip reikia aplenkti automobilį, kaip geriau stabdyti ar kaip nesudaryti avarinės situacijos“, - sakė S.Skvernelis.
Jei 16 metų neturintis mopedo vairuotojas padarys avariją ar bus nubaustas už Kelių eismo taisyklių pažeidimus, už jį atsakys tėvai. Administracinė atsakomybė taikoma tik nuo 16 metų, todėl tokio amžiaus sulaukę jaunuoliai baudas galės mokėti patys.